کد خبر 245490
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴

هواشناسی لرستان هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی لرستان هشدار سطح زرد صادر کرد

 بنابر هشدار سطح زرد هواشناسی لرستان ، فعالیت سامانه بارشی جدید بعد از ظهر روز جمعه سوم فروردین ماه شروع می شود و تا غروب شنبه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، بارش پراکنده و رگبار باران، رعد و برق، بارش پراکنده برف در شهرهای سردسیر، رگبار برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، رگبار تگرگ، وزش باد شدید و نسبتا شدید لحظه ای و احتمال خیزی گرد و خاک از مخاطرات این سامانه بارشی پیش بینی شده است.

در پی فعالیت این سامانه بارشی ؛ لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر ، احتمال کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی ، خسارت به برخی سازه ها، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی وجود دارد.

توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم فعالیت کوهنوردی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، محافظت از تاسیسات ، آمادگی دستگاه های امدادی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده است.

بنا بر اعلام هواشناسی استان لرستان ، طی بامداد پنجشنبه دوم فرودین ماه شاهد کاهش دماهای شبانه در استان هستیم و در نواحی شمالی و شرقی دما به زیر صفر می رسد لذا مدیریت مصرف حامل های انرژی و حفاظت از گلخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha