کد خبر 245467
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

با اعلام رئیس جمعیت هلال احمر؛

توان امدادی هلال‌احمر نسبت به سال گذشته ۲ برابر شد

توان امدادی هلال‌احمر نسبت به سال گذشته ۲ برابر شد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: توان امدادی این نهاد امسال نسبت به سال گذشته ٢ برابر شده است، بیش از چهار هزار پست، پایگاه و شعبه آماده خدمت رسانی هستند و حدود ١٣٠ هزار نفر در این خدمت رسانی شرکت می‌کنند. 

به گزارش گروه اجتماعی حیات، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به بارش ها در ایام نوروز و اعلام وضعیت قرمز در پنج استان کشور، تاکنون جمعیت هلال احمر در این استان ها به ۶٢٠ نفر خدمت رسانی کرده است، ١٣٠ نفر را به مناطق امن منتقل و ١٢٠ نفر را اسکان اضطراری داده است. همچنین ٧٣ مورد تخلیه آب منازلی را که دچار آبگرفتگی شده بودند، انجام داده است.

وی اظهار کرد: ٢ روستا در کهگیلویه و بویراحمد که تحت مخاطره جدی سیل قرار گرفته بودند با همکاری فرمانداری استان، سازمان مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر تخلیه شدند، یک روستا هم در استان لرستان در شهرستان کوهدشت تخلیه شد چون بیم آن می رفت که ممکن بود با مشکل مواجه شود، عملیات امداد و نجات ما همچنان ادامه دارد و خدمت رسانی با تمام قوت انجام می شود.

کولیوند با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر کارهای زیادی را در این ایام آن انجام می دهد گفت: بیشترین خدمت رسانی ما در جاده‌ها انجام شد، انتقال مصدومان به مراکز درمانی با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی و جمعیت هلال احمر حدود ۴ درصد افزایش داشته است، ٣ هزار و ٣٧٨ نفر در این ایام از خدمات جاده ای استفاده کردند.

وی با اشاره به اجرای پویش های مختلف در این ایام گفت: پویش های مختلفی مانند پویش بهرفت، دوستدار کودک که برای آنها چادرهای نمازی تهیه و مستقر کردیم که بتوانند استفاده کنند، پویش هلال رحمت و طرح نیابت که هر کدام از آنها در حال خدمات رسانی به هموطنان هستند.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر داروخانه ها، مراکز درمانی، مراکز فیزیوتراپی وابسته به هلال احمر و همچنین مراکز واکسیناسیون حجاج و معاینات حجاج فعال هستند.

وی اظهار داشت: برخی کارهایی که امسال انجام می شود در نوع خود برای اولین بار است و از همه مهمتر اینکه افرادی که سن بالایی دارند و فرزندانشان نیستند یا آنها را از دست داده اند و تنها هستند جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از اعضای آن خانواده به آنها سرکشی می کند و در کنارشان قرار می گیرد.همچنین در قالب پویش رحمت اقلام غذایی میان نیازمندان توزیع می شود.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی انجام دادیم این است که داروخانه های وابسته به هلال احمر را شبانه روزی کردیم، این داروخانه‌ها داروهای تخصصی برای بیماران ویژه را تامین می کنند لذا دسترسی مردم به این داروخانه‌ها در این ایام تسهیل شده است.

کولیوند گفت: یکی دیگر از اقداماتی که سال گذشته هم انجام داده بودیم و امسال آنرا گستش دادیم فعالیت مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی ما است به این صورت افرادی که در این ایام به خدمات این مراکز نیاز دارند می توانند از امکانات آنها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha