کد خبر 245446
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

با اعلام رئیس اداره هواشناسی قشم؛

رگبار باران و رعد و برق هرمزگان را در بر می‌گیرد

رگبار باران و رعد و برق هرمزگان را در بر می‌گیرد

رئیس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواخر وقت امروز چهارشنبه تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی در خلیج فارس، مناطق غربی، شمالی و برخی از مناطق شمال شرقی استان وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق محتمل خواهد بود.

به گزارش گروه استان های حیات، محمد کاملی دیرستانی رئیس اداره هواشناسی قشم با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه های هواشناسی فردا پنج شنبه دوم فروردین کاهش ابرناکی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دوباره در روزهای جمعه سوم فروردین تا ساعت های صبح و روز شنبه چهارم فرودین افزایش ابرناکی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در مناطق غربی، شمالی، ارتفاعات و جزایر غربی استان هرمزگان پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می شود در این مدت از صعود به بلندی ها و رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی در مناطق مستعد خودداری شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: بر پایه نقشه ها و مدل های هواشناسی، از روز چهارشنبه تا ساعت های ظهر جمعه (سوم فروردین) وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی تا جنوب غربی سبب مواج شدن آب های خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد شد.

وی گفت: توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم به ویژه در بنادر غربی استان و جزایر کیش و لاوان صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اظهار کرد: به لحاظ دمایی، نوسانات یک تا سه درجه ای دما مورد انتظار است.

وی با آینده نگری وضعیت جوی و دریایی استان هرمزگان بیان کرد: از روز یکشنبه پنجم فروردین تا ساعت های بعدازظهر سه شنبه هفتم فروردین با ورود و گذر یک سامانه بارشی در سطح استان رگبار ملایم تا شدید باران و رعدوبرق گاه تگرگ و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی افزود: شدت بارش ها در این سامانه در روز دوشنبه ۶ فروردین ماه و در مناطق شمالی، شرقی و برخی از مناطق مرکزی استان مورد انتظار است، از این رو در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در مناطق یاد شده وجود دارد.

وی گفت: در صورت هرگونه تغییر در مدل ها و نقشه های هواشناسی استان هرمزگان و جزیره قشم اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۵ درجه و ۷۹ درصد و شهر قشم را ۲۴ و ۷۵ درصد اعلام کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha