کد خبر 245421
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

محدودیت های ترافیکی راه های قم در نوروز ۱۴۰۳

محدودیت های ترافیکی راه های قم در نوروز ۱۴۰۳

رئیس پلیس راه استان قم از محدودیت و ممنوعیت های ترافیکی جاده های استان ویژه ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات، سرهنگ مختار پناهی افزود: با عنایت به نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش سفرهای بین شهری و تراکم ترافیک در جاده های قم خواهیم بود.

رئیس پلیس راه استان قم افزود: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت و ممنوعیت های عبور و مرور تردد در ایام نوروز ۱۴۰۳ در جاده های قم به مرحله اجرا گذاشته می شود.

پناهی گفت: تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) از محور اراک - قم ، جاده قدیم کاشان – قم و جاده قدیم تهران - قم و بالعکس از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای شنبه چهارم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و دوشنبه سیزدهم فروردین ماه ممنوع است.

به گفته وی، تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‏ های جنوبی کشور ( هرمزگان - سیستان و بلوچستان - کرمان - یزد - اصفهان و شیراز) به سمت تهران در حرکت هستند باید از مسیر آزادراه کاشان به قم ( ۵ کیلومتری قم ) و در ادامه از آزادراه قم - گرمسار و تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی گفت: تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری که از استان‏ مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند می توانند از محور اراک - خمین - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. همچنین عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب نماید، ممنوع است.

پناهی اضافه کرد: در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی بهداشتی ، کودهای شیمیایی ، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی (گندم جو ، برنج سویا ، دانه های روغنی و ... ) یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha