کد خبر 245417
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

پیش بینی هواشناسی ایلام در سه روز آینده

پیش بینی هواشناسی ایلام در سه روز آینده

فرماندار ویژه و رئیس ستاد بحران شهرستان دهلران با اشاره به به ثبت بیش از ۴۳ میلی متر بارندگی در سطح این شهرستان تا ساعت ۱۸ امروز، گفت: اعضای ستاد بحران شهرستان در آمادگی کامل هستند.

به گزارش گروه استان های حیات، لطیف صادقی شامگاه سه شنبه در حاشیه ستاد بحران شهرستان دهلران با بیان اینکه بیشترین بارش ها مربوط به بخش سراب میمه با حدود ۸۰ میلی متر بوده است، اظهار کرد: کمترین بارش ها در بخش موسیان حدود ۲۵ میلی متر گزارش شده است.

رئیس ستاد بحران دهلران از آمادگی اعضای ستاد بحران این شهرستان خبر داد و گفت: تا خروج این سامانه بارشی از شهرستان اعضای ستاد بحران در آمادگی کامل هستند چون هشدار سطح قرمز تا صبح فردا ادامه دارد.

وی از همکاری و تعامل و پای کار بودن اعضای ستاد بحران قدردانی و بر لزوم تداوم آمادگی ها برای هر گونه شرایط بحرانی احتمالی تاکید کرد و گفت: این بارش ها باعث آبگرفتگی معابر در سطح شهر دهلران شد ولی خوشبختانه خساراتی نداشت.

مدیر هواشناسی دهلران نیز در این نشست اظهار کرد: روند کاهش بارش ها از فردا صبح ادامه دارد.

"حجت فتحی" افزود: فردا چهارشنبه شاهد هوایی ابری همراه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و کاهش ابر خواهیم بود و سامانه بارشی از منطقه خارج و برای روز پنجشنبه جوی آرام در سطح شهرستان پیش بینی می شود.

مدیر جهادکشاورزی دهلران نیز گفت: بارش های ۲۴ ساعت گذشته خسارات چندانی به مزارع کشاورزی وارد نکرده است، هر چند گروه های ارزیاب فعال شده و روند کار را رصد می کنند.

"جلال یوسفی" افزود: تا کنون ۲۰۰ هکتار آبگرفتگی مزارع و ۵۰۰ هکتار هم خوابیدی مزارع گزارش شده است.

مدیر راهداری حمل و نقل جاده ای دهلران نیز اظهار کرد: تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان روان در حال حاضر روان است.

"سعید بختی" از استقرار سه اکیپ گشت راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان خبرداد و گفت: ۲ مورد ریزش برداری در محورهای مواصلاتی شهرستان گزارش شد که سریع اقدامات لازم انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دهلران گفت: در اثر این بارش ها به سه سیاه چادر عشایر آسیب وارد شد.

"یونس چوبین" تصریح کرد: توزیع موکت،پتو،چادر،والر و مواد غذایی از جمله اقدامات برای این عشابر بود.

سامانه بارشی از بعدازظهر روز گذشته وارد استان ایلام شده و هم اکنون نیز بر شدت بارش ها در روز سه شنبه افزوده شده است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha