کد خبر 245410
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

«حیات» گزارش می‌دهد:

تیم منتخب سال ۱۴۰۲ فوتبال ایران: سرخابی‌ها با بیشترین سهم

تیم منتخب سال ۱۴۰۲ فوتبال ایران: سرخابی‌ها با بیشترین سهم

سال ۱۴۰۲ در فوتبال ایران فراز و نشیب زیادی داشت و برخی نفرات عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ سال ۱۴۰۲ هم به پایان رسید و یک سال دیگر هم در فوتبال ایران سپری شد. در این سال برخی تیم‌ها به واسطه درخشش ستاره‌های خودشان توانستند عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و به واسطه آن نتایج قابل قبولی کسب کنند. به این بهانه بهترین‌های سال ۱۴۰۲ را از قالب یک تیم معرفی کردیم. در این فهرست جای نفراتی هم خالی است. 

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

بیرانوند فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت ولی همچنان گزینه اول دروازه تیم ملی و بهترین گلر فوتبال ایران است. او بعد از جام ملت‌ها کمی افت کرد ولی هنوز هم نفر اول ایران در دروازه است. او عملکرد خوبی در فصل گذشته برای تیمش داشت و در سه گانه سرخپوشان نقش مهمی ایفا کرد و امسال هم همچنان یک گلر مطمین برای تیمش است. 

مدافع راست: رامین رضاییان (سپاهان)

مدافع راست تیم سپاهان عملکرد فوق‌العاده‌ای در ترکیب این تیم در سالی که گذشت داشت و پای ثابت اردوهای تیم ملی هم بود. رضاییان همچنان در این سن و سال خوب می‌دود و استارت می‌زند و گلزنی و پاس گل هم در کارنامه او معمولاً دیده می‌شود. او بهترین دفاع راست فوتبال ایران در سال گذشته بود و همچنان هم به تیم ملی دعوت می‌شود.  

مدافع میانی: آرمین سهرابیان (استقلال)

روزهای خوبی در گل‌گهر سیرجان داشت و از این تیم به تیم ملی هم رسید و جواد نکونام هم پافشاری زیادی روی جذب او داشت و در حال حاضر هم چهره اول و مطمین خط دفاعی آبی‌هاست و هم خوب دفاع می‌کند و هم خوب گل می‌زند. سهرابیان از جمله بازیکنانی بود که خیلی‌ها عقیده داشتند جایش در جام ملت‌های آسیا خالی است. 

مدافع میانی: حسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)

حواشی زیادی در سال گذشته داشت که روی بعد فنی بازی او سایه انداخت ولی در نهایت همچنان عملکرد خوبی در زمین برای تیمش دارد. او یک مدافع مطمین و کم اشتباه در قلب خط دفاعی است و در نفوذها هم خوب در امر گلزنی به تیمش کمک می‌کند. بعد از مصدومیت پورعلی‌گنجی تبدیل به چهره اول خط دفاعی پرسپولیس شد و این هفته‌ها هم عملکرد قابل قبولی دارد. 

مدافع چپ: ابوالفضل جلالی (استقلال)

مدافع چپ استقلال فصل نسبتاً خوبی از این تیم داشت و عملکرد قابل قبولی هم از خودش به نمایش گذاشت. او می‌توانست همراه تیم ملی در جام ملت‌ها باشد ولی دعوت نشد اما در اردوی اخیر به جمع نفرات دعوتی اضافه شده است. جلالی شرایط سنی خوبی هم دارد و می‌تواند در پست دفاع چپ همچنان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. 

هافبک دفاعی: روزبه چشمی (استقلال)

عملکرد خیلی خوبی داشت و از بهترین‌های استقلال و تیم ملی در سال گذشته بود. او در بازگشت به پست تخصصی خودش کیفیت بازی بالاتری نسبت به خط دفاعی از خودش نشان داد و ستاره استقلال در فصل جاری هم بوده است. چشمی از بازیکنانی است که دعوت نشدنش به تیم ملی در اردوی اخیر از اتفاقات عجیب فهرست امیر قلعه.نویی بود. 

هافبک میانی: ریکاردو آلوز (تراکتور)

مهندس فصل گذشته لیگ برتر که از همه تیم‌های مدعی پیشنهاد داشت و به همین دلیل تراکتوری‌ها خیلی زود برای تمدید با او دست به کار شدند و به مدت سه فصل با او تمدید شد. آلوز در فصل جدید لیگ فروغ فصل گذشته را ندارد ولی همچنان از بهترین‌های تراکتور و لیگ برتر است که هم در کارهای دفاعی و هم در بازیسازی خوب عمل می‌کند.

هافبک هجومی: روبرتو تورس (گل‌ گهر)

ستاره اسپانیایی که با روابط جواد نکونام به فوتبال ایران آمد نتوانست با استقلال به توافق برسد و ترجیح داد پیشنهاد مالی بهتر از سیرجان را قبول کند. تورس ستاره بی چون و چرای گل گهر در فصل جاری است و کسی نمی‌تواند این موضوع را منکر شود. او هم خوب گل می‌زند و هم خوب پاس گل می‌دهد و می‌توان او را بهترین بازیکن لیگ برتر هم دانست. 

مهاجم: عیسی آل‌کثیر (پرسپولیس)

در پرسپولیس بعد از رهایی از کمند مصدومیت در فصل گذشته گل‌های حساسی به ثمر رساند که در کسب دو جام برای این تیم موثر بود و بعد انتقال ناکامی به سپاهان داشت که حتی برای این تیم هم موفق به گلزنی شد و در بازگشت به پرسپولیس نشان داد همان گم شده خط حمله این تیم است. او اگر ابتدای فصل از پرسپولیس نمی‌رفت ممکن بود هم شرایط خودش و هم شرایط این تیم متفاوت باشد. 

مهاجم: شهریار مغانلو (سپاهان)

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر جزو معدود مهاجمان فوتبال ایران است که هم روی زمین و هم روی هوا می‌درخشد و امسال هم عملکرد خوبی برای طلایی پوشان داشته و یکی از دو آقای گل حال حاضر لیگ برتر است. هرچند انتظارها از او بیشتر از این بود ولی بازهم همچنان بهتر از سایر هم پستی‌هایش عمل می‌کند و گزینه اول آقای گلی در فصل حال حاضر است. او در تیم ملی هم بازی کرد هرچند فرصت چندانی در ترکیب اصلی به او نرسید. 

مهاجم: رضا اسدی (سپاهان)

زوج رویایی با مغانلو در ترکیب سپاهان شکل داده و هماهنگی خوبی هم با یکدیگر دارند و هر دو آقای گل حال حاضر لیگ برتر هستند و البته با هم به پیراهن تیم ملی هم رسیدند. اسدی در تراکتور از هافبک به خط حمله منتقل شد و به قدری خوب عمل کرد که حالا در این پست ماندگار شده است و به تیم ملی هم رسید. او از خوب های سال گذشته فوتبال ایران بود. 

سرمربی: مهدی تارتار (ملوان)

شاید جای یحیی گل‌محمدی به واسطه فتح سه گانه در فوتبال ایران در اینجا باشد ولی مهدی تارتار در ملوان کاری کرد کارستان و تیمی که از لحاظ بودجه و امکانات شاید در نیمه دوم جدول باشد را تبدیل به یک مدعی کسب سهمیه کرده که یقه تیم‌های بزرگ را هم می‌گیرد. ملوان در نیم فصل با جذب چند بازیکن سرباز تقویت شده و اگر این روند را ادامه دهد چه بسا اولین حضور تاریخ خودش را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha