کد خبر 245265
۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

سه دهک بالای جامعه ایثارگری در بهار امسال بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان سهام دریافت می‌کنند + فیلم

سه دهک بالای جامعه ایثارگری در بهار امسال بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان سهام دریافت می‌کنند + فیلم

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر طی گفتگویی به بیان توضیحاتی درباره واگذاری سهام برخی شرکت‌های این به سه دهک بالای جامعه ایثارگری پرداخت.

ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات در رابطه با موضوع سهام‌دار کردن سه دهک پایین جامعه ایثارگران در برخی شرکت‌های تابعه سازمان تحت مدیریتش گفت: سهام‌دار کردن چند رکن اساسی دارد که عبارت‌اند از: «اراده سازمان اقتصادی کوثر»، «اراده بنیاد شهید و نهادهای بالادستی» و «و اراده دیوان‌سالاری بورس و فرابورس» است که تقریبا عزم هرسه این موارد جزم شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی که ما داریم شرکت «مرغ اجداد زربال» است که جز ارزنده ترین شرکت‌های کشور است و بخش اعظمی از منابع بنیاد شهید هم از قبل همین یک شرکت تامین می‌شود. از این‌رو تصیم ما بر این شد که بهترین دارایی‌مان را برای سهام‌دار کردن جامعه ایثارگری اختصاص دهیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: درجریان هوشمندسازی که ما در صورت‌های مالی شرکت های مان انجام داده ایم تصمیم تصمیم بر این شد که دارایی‌هایی که در اختیار خانواده‌های ایثارگران قرار می‌گیرد داری شفافیت و انضباط مالی باشند. یکی از دلایل به تاخیر افتادن این واگذاری این بود که تایید تغییر نظامات مالی توسط حسابرس مستقل پروسه‌ای زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: به محض اینکه حسابرسی مستقل تغیرات نظامات و انضباط مالی در اشرکت زربال را تاید کند، فرابورس آماده عرضه سهام این شرکت به سه دهک اول جامعه ایثارگری است.

فخاری در پاسخ به سوالی درباره زمان احتمالی این واگذاری گفت: ما تعهد داده بودیم که این واگذاری را در سال ۱۴۰۲ به سرانجام برسانیم. اما به این دلیل که نتوانستیم تایید حسابرسی برای انجام تغییرات مالی را بگیریم این امر به تاخیر افتاد. اما به نظر می‌رسد که همه این اقدامات در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی داشته باشند و در فروردین یا اردیبهشت سال جاری مانعی برای عرضه سهام توسط فرابورس وجود نداشته باشد.

وی افزود: علاوه بر «مرغ اجداد زربال» سهام شرکت های دیگری مثل «سیم و کابل تبریز» و«توسعه صنایع و معادن کوثر» نیز به منظور افزایش تنوع سبد سهام و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در اختیار خانواده‌های ایثارگران عزیز قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر همچنین در پاسخ به سوالی دررابطه با میزان سهام قابل واگذاری به خانواده های ایثارگران گفت: میزان سهام قابل واگذاری به ایثارگران نه براساس درصد بلکه براساس یک عدد ریالی مشخص صورت می‌گیرد. از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواسته‌ایم که آمار سه دهک بالای کشور به ما ارائه دهد. به نظر می‌رسد که افراد سه دهک بالا چیزی در حدود ۵۰ هزار نفر باشند.

وی افزود: پس اساس مصوبه ای که در هیأت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیأت امنای سازمان اقتصادی کوثر تصویب شده، پس از مشخص شدن فهرست دقیق افراد واجد شرایط مبلغی بین ۵۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان -وابسته به کشش بازار سهام- را تبدیل به سهام کرده و این سهام را در یک صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت قرار خواهیم داد کهخ ماهیانه از سود سهام‌شان بهره‌مند بشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha