کد خبر 245257
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰

رئیس سازمان ثبت‌احوال در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

دلایل تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند/ کارت‌های ملی چگونه و در کجا تولید می‌شوند؟

دلایل تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند/ کارت‌های ملی چگونه و در کجا تولید می‌شوند؟

رئیس سازمان ثبت احوال کشور طی گفتگویی به بیان برخی مشکلات این سازمان یرای صدور کارهای ملی هوشمند و روند رفع این مشکلات در دولت سیزدهم پرداخت.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات ، درباره علت به تاخیر افتادن صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: یک صفی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ ایجاد شده بود که حدود ۱۰ میلیون کارت ملی در آن صف به صورت صادرنشده باقی مانده بود.

البته ما موفق شدیم در سال گذشته موفق شدیم که همه این کارت‌های باقی‌مانده را تحویل متقاضیان بدهیم؛ اما می‌دانیم که وقتی چندیدن سال تاخیر در صدور کارت‌ها ایجاد می‌شود، به صفر رسیدن تعدادن متقاضیان در صف هم مقداری طول می‌کشد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشورادامه داد: البته اگر بدنه خام کارت‌های ملی با سرعت و تعداد بیشتری به سازمان ثبت‌احوال برسد، دراین سازمان این قابلیت وجود دارد که بتوانیم هرچه زودتربه مرحله‌ای برسیم که بتوانیم کارت‌های ملی متقاضیان را در فاصله زمانی کمتر از یک ماه پس از ثبت درخواست به دست متقاضیان برسانیم.

وی افزود: البته این اتفاق همین الان هم درحال رخ دادن است و امروز دیگر آن صف طولانی و طویل را نداریم و در پی آن هستیم که مرحله به مرحله صف موجود را هم کوتاه‌تر کنیم و هرچه سریع‌تر کارت‌های ملی متقاضیان را به دست‌شان برسانیم.

کارگر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در رابطه با چگونگی تولید یا تامین بدنه خام کارت‌های ملی نیز گفت: در گذسته این بدنه‌ها به صورت پکیج کامل (به همراه تراشه) از خارج از کشور وارد می‌شد. اما اتفاق خوبی که امروز رخ داده این است که این بدنه های خام با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی در داخل کشور تولید و تراشه‌گذاری می‌شوند و سازمان ثبت‌احوال کشور هم با بارگذاری اطلاعات شهروندان بر این تراشه‌ها آن‌ها را در اختیار هم‌وطنان عزیزمان قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha