کد خبر 245230
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

با اعلام رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد؛

هشدار سطح قرمز هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

هشدار سطح قرمز هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

 رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ولی بهره‌مند،  رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سامانه بارشی قدرتمند از صبح سه شنبه تا ظهر چهارشنبه در استان فعال است.

وی نوع مخاطره رگبار شدید باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد متوسط تا شدید و ریزش تگرگ در برخی از مناطق استان و رگبار شدید برف در قلل دانست.

بهره مند تصریح کرد: اثر مخاطره، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه های روستایی و اختلال در جاده‌ها، ختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل، شهر، تعطیلی فعالیت‌های، عمرانی و خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان گفت: تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و ریزش سنگ در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌ها از دیگر احتمالات است.

وی با توصیه بر عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بر بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی، خروج شهروندان از تفرج گاه‌ها و سکونت گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، عدم انجام هرگونه فعالیت کشاورزی و عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha