کد خبر 245151
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان

در پی ورود سامانه بارشی به استان سمنان هشدار نارنجی مبتنی بر امکان سیلاب، تند باد و بارش شدید باران و برف صادر شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سازمان هواشناسی در پی ورود سامانه کم فشار بارشی و برودتی به استان سمنان هشدار نارنجی را صادر کرد. این هشدار زمانی اعلام می‌شود که خطر بروز سیلاب، بارش شدید، وزش باد شدید، امکان گرفتگی معابر و … وجود داشته است.

برای فردا در اکثر نقاط استان سمنان باد بسیار شدید و تندباد و گردوخاک پیش بینی می‌شود و از مردم خواسته شده که در کنار درختان قدیمی، تابلوها، داربست‌ها و … حضور نیابند چرا که امکان سقوط اشیا وجود دارد. 

جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال اختلال در تردد محورها به دلیل بارش باران و برف دیگر موضوعی است که در هشدار هواشناسی برای دوشنبه تا چهارشنبه در استان سمنان اعلام شده است.

اواخر وقت سه شنبه و بامداد چهارشنبه، آغاز شکل گیری موج بارش‌ها و فعالیت سامانه بارشی است در هشدار نارنجی همچنین کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی نیز ذکر شده و از مردم خواسته شده تا در ارتفاعات استان حضور پیدا نکنند.

عدم اسکان در مصب رودخانه‌ها از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی به مردم استان سمنان است. خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع نیز دیگر بخش هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان محسوب می‌شود.

مدیریت بحران استانداری سمنان اما همه عوامل راهداری و اورژانس و امداد رسان را در حالت آماده باش قرار داده تا در صورت لزوم، ورود کرده و به خصوص در ایمن سازی محورهای مواصلاتی برای مسافران نوروزی و زائران رضوی، اقدام کنند.

به همراه داشتن تجهیزات از جمله زنجیر چرخ در صورت تردد در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی توصیه پلیس راه به مردم در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان تقویت فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی و شمالی بیشتر است همچنین در سه روز آتی شاهد بروز صاعقه و وزش باد شدید هم خواهیم بود.

از مسافران نوروزی نیز درخواست شده تا در صورت بروز باد شدید و بارش‌ها در نزدیک ترین اقامتگاه‌ها و مراکز مهمان پذیر و محل‌های اسکان نوروزی و دولتی استان سمنان اسکان پیدا کنند و سپس در حالت فروکش تند باد به راه خود ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha