کد خبر 245149
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

تغییرات دور از انتظار فهرست جدید قلعه‌نویی

تغییرات دور از انتظار فهرست جدید قلعه‌نویی

سرمربی تیم ملی در فهرست جدید نفرات دعوت شده تغییراتی ایجاد کرده که بعضاً دور از انتظار بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای تقابل با ترکمنستان شب گذشته از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد و در این فهرست تغییراتی نسبت به جام ملت‌های آسیا به چشم می‌خورد که بعضاً دور از انتظار بود.

بعد از حذف تیم ملی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا که در پی شکست مقابل قطر رقم خورد، انتقاداتی به عملکرد تیم ملی و نفرات دعوت شده به این مسابقات و میانگین سنی بالای تیم صورت گرفت و از همان زمان صحبت از تغییر نسل و جوانگرایی صورت گرفت و همه منتظر بودند نتیجه این تغییرات را در اردوهای بعدی ببینند و حالا اولین فهرست بعد از جام ملت‌ها اعلام شده که تغییرات قابل توجهی در آن صورت گرفته است. در این اردو ۱۷ بازیکن از لیگ برتر ایران دعوت شده‌اند و ۱۲ لژیونر هم در لیست به چشم می‌خورند.

مهمترین نکته فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران غیبت دو کاپیتان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی است، دو بازیکنی که دعوتشان به جام ملت‌ها هم با انتقاداتی همراه بود و حالا به نظر می‌رسد عدم دعوتشان به اردو به منزله پایان دوران ملی آنهاست. با عدم دعوت از احسان حاج‌صفی و کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ایران خواهد بود.

همچنین روزبه چشمی کاپیتان تیم فوتبال استقلال در فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران حضور ندارد که با توجه به عملکرد خوبش در تیم ملی و استقلال کمی عجیب به نظر می‌رسید.

دو بازیکن بسیار مهم دیگری که به این اردو دعوت نشده‌اند رضا اسدی و شهریار مغانلو دو مهاجم تیم فوتبال سپاهان هستند که هر دو در هر دو آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شوند و در هفته‌های اخیر خوب کار کردند ولی در فهرست جدید جایی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

دعوت آرشا شکوری یکی از شگفتی‌های این لیست است. او سال پیش در جام جهانی نوجوانان بازی کرده بود و تنها ۱۷ سال دارد، او از گلرهای آینده‌دار فوتبال ایران است و اگر به درستی از او بهره برداری شود می‌تواند تا چند سال یک ستاره در دروازه تیم ملی باشد و باید دید برنامه کادرفنی برای استفاده از او چیست.

چند چهره دور از انتظار هم در فهرست بودند. برای مثال در پست مهاجم مهدی لیموچی و جواد آقایی‌پور در لیست تیم ملی حضور دارند و محمدرضا آزادی هم دیگر بازیکن اضافه شده به این پست است که حضورشان در فهرست از دیگر نکات جالب تصمیمات قلعه‌نویی بود. 

حسین گودرزی، مدافع چپ شمس آذر، که در نیم فصل اول مورد توجه استقلال بود هم در تیم ملی حضور خواهد داشت و از دیگر نفراتِ جدیدی است که اولین حضورش در اردوی تیم ملی را تجربه می‌کند.

مجید حسینی و صادق محرمی دو بازیکن دیگری هستند که به دلیل مصدومیت از اردو کنار مانده‌اند و احتمالاً بعد از بهبود شرایط دوباره در تیم ملی دیده خواهند شد.

محمد قربانی برای اولین بار بعد از انتقال به روسیه به تیم ملی دعوت شده است و یکی دیگر از تغییرات این فهرست است.

شجاع خلیل‌زاده و رامین رضاییان هم جزو بازیکنانی با میانگین سنی بالا هستند که بازهم به اردو دعوت شدند.

همچنین احمد نوراللهی که بازی‌های درخشانی در چند وقت اخیر از او دیدیم همچنان مورد تنبیه انضباطی کادرفنی قرار دارد و جایی در بین مدعوین به اردو برایش دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha