کد خبر 245064
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

آماده‌سازی ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۵ هزار نفر مسافر نوروزی در استان یزد

آماده‌سازی ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۵ هزار نفر مسافر نوروزی در استان یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: با استفاده از همه ظرفیت‌های استان و امکانات پیش‌بینی‌شده، روزانه در سطح استان امکان اسکان ۱۵۵ هزار مسافر نوروزی فراهم‌ شده است.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ «سید محمد رستگاری» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد افزود: استان در ایام نوروز آماده اسکان بیش از ۱۵۵ هزار نفر به صورت روزانه در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی است.

وی از راه‌اندازی سایت yazdcity.ir/۱۴۰۳ و سامانه تلفنی با شماره ۰۳۵۳۳۵۲۱ برای راهنمایی مسافران خبر داد و گفت: به‌محض ورود میهمانان نوروزی از مناطق مختلف به استان یزد، پیامکی مبنی بر خوشامدگویی و اعلام این سامانه و شماره تلفن برای آنان ارسال می‌شود که حاوی لینک اطلاعات موردنظر برای اسکان است و امکان برقراری ارتباط آن‌ها با اقامتگاه‌های پیش‌بینی‌شده استان را فراهم می‌کند.

رستگاری اظهار داشت: شهروندانی که علاقه‌مند به اجاره منزل خود در این ایام نوروز هستند، باید در درگاه ملی مجوزها ثبت‌نام کنند و در صورت صدور مجوز به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مراجعه کرده و سایر مراحل کار را طی کنند.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha