کد خبر 245056
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰

آسرایی در گفتگو با «حیات»:

«غریبه» مسیر زندگی‌ام را عوض کرد/ هویت خود را در عرصه هنر و موسیقی از دست داده‌ایم

«غریبه» مسیر زندگی‌ام را عوض کرد/ هویت خود را در عرصه هنر و موسیقی از دست داده‌ایم

خواننده پاپ گفت: باید بگویم من معمولا آهنگ‌های خود را گوش نمی‌دهم. تک آهنگی که تا بحال خوانده‌ام و آن را دوست دارم «کبوتر» است و تنها آهنگی که مسیر من را عوض کرد موزیک «غریبه» بود و احساس می‌کردم پس از آن راهم را انتخاب کرده‌ام.

فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با بیان اینکه اثر جدیدی در دست دارد که در روزهای پایانی سال پخش خواهد شد؛ گفت: من همیشه در طول سال کار می کنم و جزو تنها خواننده هایی بودم که امسال آلبوم دادم ولی هنوز پخش نشده است.

وی ادامه داد: معمولا کاری به خواننده های دیگر ندارم و در این زمینه اطلاعاتی ندارم که بخواهم اظهار نظر کنم؛ اما موسیقی در سالهای اخیر تغییراتی داشته است و من به سلیقه مردم و احترام می گذارم. باید بگویم این قانون که معمولا اکثریت درست فکر می‌کنند، صحیح نیست. قصه مرد هزار چهره سینمای ایران ساخته آقای مدیری درست است.

این خواننده موسیقی پاپ اضافه کرد: گاهی برخی از افراد در جایگاهایی قرار می‌گیرند که خودشان هم نمی‌خواهند و نمی‌توانند از پس آن بربیایند. ولی من می‌گویم مردم یک نوع موسیقی را در حال حاضر دوست دارند. در دهه 80 خوانندگانی مانند خشایار اعتمادی، محمد اصفهانی،عصار و حسین زمان بودند که در انتخاب ترانه هایشان وسواس داشتند. فقط می توانم بگویم شرایط در گذشته با امروز قابل مقایسه نبود.

وی درباره این سوال که خودتان کدام یکی از آهنگهایتان را بیشتر دوست دارید، گفت: باید بگویم من معمولا آهنگ‌های خود را گوش نمی پ‌دهم. تک آهنگی که تا بحال خوانده‌ام و آن را دوست دارم «کبوتر» است و تنها آهنگی که مسیر من را عوض کرد موزیک «غریبه» بود و احساس می‌کردم پس از آن راهم را انتخاب کرده‌ام.

آسرایی درباره اینکه تاثیر موسیقی‌های نامناسب بر مردم و جوانان چه خواهد بود، افزود: ببینید زمانی که می خواهید یک جامعه را مورد استثمار قرار دهید، باید هویتشان را بگیرید و بهترین راه برای اینکه هویت مردم را از آنان بگیری بهتر است که از راه هنر اینکار را انجام دهید.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در حال حاضر ما در کشوری هستیم که متاسفانه گاهی آثار کمدی می‌بینیم که توهین به شعور یک ملت است و متاسفانه می‌بینیم که چقدر هم خریدار پیدا کرده است. تالار وزارت کشور در زمانی فقط برای کنسرت استاد شجریان شلوغ می شد اما شاید اگر ایشان الان هم زنده بود در مقایسه با این سبک از کمدی ها که به هر واسطه مردم را می خندانند؛ کم می‌آورد.

این خواننده موسیقی پاپ همچنین گفت: در حال حاضر ما فیلم‌هایی می‌بینیم که به واسطه یکسری از ناهنرمندها ساخته می‌شوند و این باعث شرمساری است. اینجا ما هویت خود را در عرصه هنر و موسیقی از دست داده‌ و سال‌هاست که همه چیزمان را از دست داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha