کد خبر 245033
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

معاون صدای رسانه ملی:

«جواد مانی»، ستاره‌های بسیاری را برای آسمان صدا تربیت کرد

«جواد مانی»، ستاره‌های بسیاری را برای آسمان صدا تربیت کرد

معاون صدای رسانه ملی در پی درگذشت زنده یاد «جواد مانی» در پیامی گفت: «جواد مانی» ستاره‌های بسیاری را برای آسمان صدا تربیت کرد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ در متن پیام علی بخشی‌زاده آمده است: خبر درگذشت تهیه کننده مطرح و پیشکسوت رادیو، زنده یاد جواد مانی موجب اندوه اهالی هنر و خانواده بزرگ رادیو شد. یاد و خاطره تهیه کننده پیشکسوت، مجرب و با اخلاق رادیو از ذهن مردم هنردوست ایران فراموش نخواهد شد.

مرد بزرگی که در انسانیت، اخلاق، ادب و هر آن‌چه شایسته نشاندن نام "استاد" پیش از نام نامدارش بود کم نداشت، مردی که در دنیای رادیو خوش درخشید و کارنامه کاری‌اش مزیّن به تولید برنامه های خوش ساخت این مرزوبوم بود. این ضایعه اندوهناک را به اصحاب فرهیخته فرهنگ و هنر، دوستان و همراهان و بویژه خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت می گویم. از خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده آرامش ابدی و رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم.

 استاد جواد مانی شب گذشته در اثر سکته مغزی در آلمان دار فانی را وداع گفت. او متولد سال ۱۳۲۵ بود و از سال ۱۳۵۲ به عنوان تهیه کننده وارد رادیو شد. وی برای دیدار با فرزندش راهی آلمان شده بود که در آنجا فوت شد. زنده یاد مانی صاحب نظر در حوزه های مختلف در هنر بود. بدون تردید او از موسیقی شناسان بسیار خوب بود که در زمینه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تحصیل کرده بود.

جواد مانی از تهیه کنندگان باسابقه رادیو، با شبکه های مختلف رادیو همکاری داشت. وی به مدت ۳۵ سال در رادیو تهران در کسوت تهیه کننده بود و بازنشسته این شبکه رادیویی است. از برنامه های این تهیه کننده می توان به شور زندگی، ترنم، جامه داران، ضرباهنگ، نغمه، نغمه و نوا اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha