کد خبر 245014
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد:

امیدوارم صحبت‌های مدیرعامل مترو درست باشد/ تراموا نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد + فیلم

امیدوارم صحبت‌های مدیرعامل مترو درست باشد/ تراموا نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد + فیلم

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اجرایی شدن تراموا که شهرداری روی آن تاکید زیاد دارد صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران است و آخرین جلسه در سال جاری بود. در ابتدا جناب آقای امانی گزارشی از محله مجیدیه جنوبی دارند در منطقه 8 تهران که ارائه خواهد شد و بعد از آن ما بحث قائم مقامان ذی‌حساب که شهرداری آنها را فرستاده و بایستی در صحن شورای شهر به تصویب برسد صحبت خواهیم داشت، قاعدتاً سوابق آنها را کمیسیون‌ها و کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کردند و اگر سوالی یا ابهامی داشته باشند مطرح می‌کنند و امیدوارم مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: ما دو اساسنامه مربوط به سازمان‌هایمان باقی مانده است که چون آخرین جلسه سال است سعی کردیم امروز آنها را حل و فصل کنیم تا همه اساسنامه‌ها اصلاح شده باشد. یکی مربوط به آرامستان‌های شهر تهران است و یکی هم مربوط به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران است. گزارشی هم قرار بود از پروژه‌های محلات بدهم که آماده نشده و تعداد زیادی باغ داریم که در دستور داریم هر تعداد را که فرصت شود مورد پردازش قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با شایعات پیرامون مدیرعامل مترو هم توضیح داد: در مورد مدیرعامل مترو خبر ندارم که چه تصمیماتی گرفته شده است و فقط یک متن مصاحبه از ایشان دیدم که هیچ محتوای نامناسبی در آن وجود نداشت و گفته بودند که صحبت‌هایم تغییر کرده بود که امیدوارم همینطور باشد.

وی با اشاره به اجرایی شدن و بهره‌برداری از تراموا در تهران که مورد تاکید شهرداری است هم تاکید کرد: در خصوص تراموا باید بگویم تراموایی که الان مطرح است با آن تراموایی که مد نظر ما بود و مطرح شده بود که قرار بود برایش ریل کشی شود نیست و این تراموا تقریبا مثل اتوبوس 3 کابین است که با چرخ لاستیکی است و ریل ندارد و در خیابان روی خطوطی که برایش کشیده می‌شود می‌تواند حرکت کند. آنهایی که ساخته شده راننده هم ندارد چون در مسیر مشخصی حرکت می‌کند و کنترل می‌شود و شرایط شهرهایی که در آن ساخته شده به شکلی است که تقاطع‌ها در آن خیلی کم است یا به گونه‌ای است که کسی نتواند به خط حرکتی آن ورود پیدا کند.

چمران همچنین گفت: بنابراین آن تراموا اگر باشد، بحث دیگری است که باید قیمت و عمر و میزان مسافر و... را باید به شکل دقیق بررسی کرد ولی مطالعاتی در خصوص آن انجام شده و در بودجه آن را پیش بینی کردیم که ببینیم واقعاً به صلاح است یا نه. ولی این تراموایی که کشیده شود و روی شیب نتواند از ریل بالا برود و یا از روی پل نتواند عبور کند و ریل‌گذاری نیاز داشته باشد و بخواهیم خیابان‌ها را کنده کاری کنیم و نظایر این مورد تایید نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha