کد خبر 244965
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

۸ کشته و ۹ زخمی در حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان

۸ کشته و ۹ زخمی در حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان

حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان به روستای «ام جریس» در استان «الجزیره» سودان کشته‌شدن ۸ غیرنظامی و زخمی‌شدن ۹ نفر دیگر را در پی داشت.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.

کمیته‌های موسوم به مقاومت شهر «الحصاحیصا» در استان «الجزیره» در مرکز سودان اعلام کردند که در نتیجه حمله نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به روستای «ام جریس» ۸ غیرنظامی سودانی جان خود را از دست داده و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین این کمیته‌ها تصریح کردند که حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان به روستای ام جریس با دزدی از تمامی خانه‌ها، دارایی‌های شخصی، اموال عمومی و تجهیزات کشاورزی موجود در این روستا همراه بوده است.

علاوه بر این با وجود درخواست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف نزاع، درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان در خارطوم پایتخت این کشور و شهرهای دیگر سودان نیز ادامه دارد.

گفتنی است از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی با یکدیگر درگیر شدند.

در نتیجه این درگیری‌ها ۱۳ هزار و ۹۰۰ سودانی جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۸ میلیون نفر دیگر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند که بزرگ‌ترین آوارگی در میان کشورهای جهان به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha