کد خبر 244929
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۷

در گفتگو با «حیات»:

یک‌هزار بقعه در سراسر کشور پذیرای مردم در سال تحویل هستند + فیلم

یک‌هزار بقعه در سراسر کشور پذیرای مردم در سال تحویل هستند + فیلم

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم می توانند با برنامه ریزی های صورت گرفته، سال تحویل را در بیش از یک‌هزار بقعه متبرکه در کنار خانواده باشند.

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره برنامه های سازمان اوقاف برای لحظات تحویل سال گفت: لحظه تحویل سال مردم به رسم دیرینه در فضاهای معنوی در کنار یکدیگر یا با حضور در اماکن مذهبی رنگ و بوی معنوی بیشتری به لحظالت شروع سال می دهند. در امامزادگان این فضا فراهم شده است در بیش از یک هزار بقعه در سراسر کشور این برنامه ریزی وجود دارد.

وی ادامه داد: همزمان با نماز جماعت صبح برنامه ریزی شده است که بعد از نماز صبح همراه با مناجات خوانی و زیارت آل یاسین در فضای معنوی شاد سال خود را شروع کنند. در برخی از بقاع نیز مزار شهدای عزیز وجود دارد در همین ایام برنامه غباروبی از مزار شهدا و تحویل سال در آنجا انجام می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: با توجه به اینکه برنامه های بقاع مختلف متفاوت است؛ ما بدنبال یک برنامه جامع و کاربردی برای انسجام مدیریتی برنامه های بقاع بودیم که چندماهی است قرارداد این برنامه منعقد شده است. کارهای هر امامزاده ای از گستردگی فرهنگی و اجتماعی برخوردار است در همین زمینه و برای سهولت دسترسی و مدیریتی برنامه جامعی تدوین شده و قرارداد آن منعقد شده است. هر بقعه متبرکی صفحه مجزا به خودش را دارد و افراد می توانند در هر امام زاده ای که تمایل دارند عضو شوند و امکان نظردهی نیز در این زمینه برای مخاطبان فراهم است و افراد می توانند امکاناتی که در این امازاده ها است را ببینند.  

وی در پایان اشاره کرد: امکانات این امامزاده ها مانند کتابخانه ها و زائرسراها ارائه می شوند و افراد امکان رزرو آن زائرسراها را خواهند داشت. این برنامه تا عید فطر به نتیجه رسیده و رونمایی خواهد شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha