کد خبر 244819
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

سردار حسینی مطرح کرد؛

جان باختن بیش از ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۲

جان باختن بیش از ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۲

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۱۷۱۷۷ نفر در سال ۱۴۰۲ جان خود را در حوادث ترافیکی از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز ۲۶ اسفند ماه برگزار شد اظهار کرد: حوزه ترافیک یکی از حوزه های بسیار ویژه‌ای است که بدون هیچگونه تخصیص، در زندگی مردم ایران موثر است.

وی افزود: جمعیت کشور برابر آمار مراجع رسمی ۰/۷ درصد، خودرو ۵/۱ درصد، تعداد افرادی که گواهینامه دریافت کردند ۳/۲ درصد، ترددهای شهری ۶/۹ درصد و کلیه تردد های سبک و سنگین ۶/۶ درصد افرایش نسبت به سال گذشته داشته است.

سردار حسینی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ شاهد ۵۳۷ میلیون تردد در سطح کشور بوده‌ایم که نسبت به سال قبل ۶/۶ درصد افرایش داشته و ۴/۹ درصد افزایش جانباختگان را در حوادث ترافیکی داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۱۷۱۷۷ نفر در سال ۱۴۰۲ جان خود را در حوادث ترافیکی از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۹/۲ درصد از جانباختگان سال ۱۴۰۲ رانندگان وسایل نقلیه بودند افزود: ۶۰ درصد تصادفات در حریم ۳۰ کیلومتری جاده‌ها بوده. همچنین در حوادث‌ ترافیکی ۵۱ درصد در افراد صحنه تصادفات، ۴۳ درصد در مراکز درمانی و ۶ درصد هم در حین انتقال جان خود را از دست داده اند.

سردار حسینی بیان کرد: در سال آینده باید مدیریت سرعت داشته باشیم و با مدیریت سرعت باید تلاش کنیم که شدت تصادفات کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در طول سال جاری بیش از ۱ میلیون ۲۵۶ هزار ۱۳۱ دستگاه خودرو نو شماره در سال ۱۴۰۲ اضافه شده است. همچنین ۱ میلیون و ۵۲۳ هزار جلد انواع گواهینامه جدید الصدور صادر شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افرایش داشته است.

وی افزود: برخورد با تخلفات رانندگی یکی از ماموریت های ذاتی ما است که همکاران بیش از ۱۵۷ میلیون و ۳۲۰ هزار جریمه را برای انواع تخلفات ثبت کرده‌اند، همچنین بیش از ۲ میلیون تخلف حادثه ساز توسط همکاران ثبت شده است.

سردار حسینی بیان کرد: بیشترین جریمه اعمال شده در سال جاری تخلف سرعت غیر مجاز بوده و ۵۴ میلیون مورد جریمه در این حوزه داشته‌ایم که ۳۳/۵ درصد از کل تخلفات، مربوط به سرعت غیر مجاز است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یک خودرو با ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رکورددار جریمه در سال جاری بوده که توقیف شده است.

وی افزود: از ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزی ۱۴۰۳ با شعار آرامش و امنیت سفر شروع شد و در نوروز سال گذشته بیش از ۵۳۷ هزار تردد داشتیم و امسال پیش بینی بر این است که بین ۲ تا ۴ درصد افزایش تردد داشته باشیم.

سردار حسینی بیان کرد: در ۲ روز گذشته ۷۴ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و تلاش داریم بتوانیم تصادفات نوروز ۱۴۰۳ را با تمهیدات ویژه‌ و همکاری و مشارکت هموطنان کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در طول طرح نوروزی هیچ خودرویی به خاطر خلافی به پارکینگ توقیف نمی‌شود و هموطنان نگران نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha