کد خبر 244810
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

با آخرین هفته فوتبالی 1402؛

سه امتیاز برای سفره هفت سین

سه امتیاز برای سفره هفت سین

آخرین هفته لیگ برتر فوتبال در سال 1402 فردا با هشت دیدار در یک روز برگزار می‌شود و به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و همچنین رسیدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر تنور مسابقات داغ و داغ‌تر می‌شود و سرنوشت قهرمانی و کسب سهمیه در بالای جدول و همچنین رقابت برای بقا در پایین جدول حساس‌تر از همیشه پیگیری می‌شود و کم کم تیم‌ها آخرین فرصت‌های خودشان را برای تعیین سرنوشتشان در لیگ بیست و سوم به کار می‌گیرند. در این راستا روز یکشنبه هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر انجام خواهد شد و این آخرین هفته فوتبالی سال 1402 است و تیم‌ها جایگاه‌شان را در پایان این سال تقویمی مشخص خواهند کرد. باید دید کدام تیم‌ها موفق می‌شوند سه امتیاز پایانی سال را کسب کرده و به نوعی به هوادارانشان عیدی دهند.

مس رفسنجان - ذوب آهن؛ دیدار ربیعی با تیم سابق/ ساعت 18:45

دو تیم میانه جدول در این هفته از مسابقات به مصاف هم می‌روند. محمد ربیعی روی نیمکت ذوب آهن برابر تیمی قرار خواهد گرفت که خودش آن را به لیگ برتر آورد و به عنوان یک تیم خوب آن را در سطح اول فوتبال ایران جا انداخت. ذوبی‌ها در آخرین بازی خودشان شکست خانگی مقابل استقلال خوزستان را رقم زدند و مس رفسنجان در دیداری بیرون از خانه آلومینیوم را شکست داد تا نشان دهد شرایط دو تیم پیش از ورود به این بازی متفاوت بوده است. حالا این بازی در رفسنجان برگزار می‌شود و دو تیم جایگاه نزدیکی به هم دارند. اگر مس ذوب آهن را شکست دهد بالاتر از این تیم قرار خواهد گرفت. بهترین رتبه ذوب آهن در پایان این هفته همین هفتم جدول خواهد بود و مس هم در صورت پیروزی می‌تواند نهایتا هفتم شود.

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران؛ فرار از منطقه سقوط/ ساعت 18:45

تیم محبوب و ریشه‌دار نساجی حال و روز خوبی ندارد و نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی امسال در آستانه سقوط به لیگ یک قرار گرفته است. نساجی به تازگی بار دیگر هدایتش را بر عهده ساکت الهامی گذاشته که با آن روزهای خوبی را سپری کرده و قهرمان جام حذفی شده است. آنها در صورت برتری مقابل آلومینیوم در اراک نهایتا یک رتبه بالا می‌آیند و جای استقلال خوزستان را در رتبه چهاردهم می‌گیرند. نساجی آخرین بار هفته قبل به مصاف شمس آذر رفت و سه امتیاز خانگی کسب کرد. آلومینیوم هم با شکست سنگین مقابل مس در خانه به استقبال این دیدار می‌آید و شانس این را دارد تا در صورت کسب پیروزی از جایگاه نهم به هفتم جدول برسد.

پرسپولیس - پیکان؛ آخرین فرصت برای صدرنشینی/ ساعت 18:45

پرسپولیس پس از ناکامی در کسب پیروزی در دربی و استفاده از فرصتی برای رسیدن به استقلال حالا به مصاف یک تیم همشهری دیگر به نام پیکان خواهد رفت و شانس اندکی دارد تا در صورت کسب پیروزی در این بازی و امید داشتن به شکست استقلال به صدر جدول برسد و سال را با صدرنشینی به پایان برساند. پیکان که با هدایت عنایتی هفته قبل پیروزی خوبی مقابل ملوان کسب کرده بود و به تازگی سپاهان را هم شکست داده به دنبال یک نتیجه خوب دیگر مقابل یک تیم بالای جدول است. تقابلی که برای هر دو تیم سخت و دشوار است. پیکان جایگاهش در رتبه یازدهم تثبیت شده و بالاتر از این نخواهد رفت. باید دید شاگردان اوسمار ویرا سال خود را با برتری به پایان خواهند رساند یا یک نتیجه خوب دیگر از عنایتی و پیکان را شاهد خواهیم بود.

ملوان - صنعت نفت؛ نبرد کسب سهمیه و بقا/ ساعت 19:00

ملوان در فصل جاری فراتر از حد انتظار نتیجه گرفته و نیم فصل هم با کسب چند بازیکن سرباز تقویت شده و امید زیادی دارد تا در پایان فصل یک سهمیه آسیایی کسب کند و آخرین فرصت‌هایش را برای رسیدن به سپاهان و تراکتور به کار می‌گیرد. از سمت دیگر صنعت نفت هم رتبه انتهای جدول را در اختیار داشته و کم‌کم فرصت‌هایش برای کنده شدن از این جایگاه و سقوط به دسته پایین‌تر را از دست می‌دهد. باید دید ملوان در این بازی خانگی به خواسته خودش می‌رسد یا صنعت نفت تلاشش برای ماندن را به نتیجه می‌رساند و سه امتیاز ارزشمند خانگی کسب می‌کند. ملوان مقابل پیکان تن به شکست داده و صنعت نفت هم با نتیجه مشابه بازی را به گل گهر واگذار کرده بود.

شمس آذر - تراکتور؛ به سرخابی‌ها نزدیک شو/ ساعت 19:00

تراکتور نتایج قابل قبولی کسب کرده و پشت سر استقلال و پرسپولیس در صدر جدول در حرکت است. برتری 4 گله مقابل هوادار آمادگی شاگردان خمز را نشان می‌دهد و فرصت این را دارند تا با شکست دادن شمس آذر در قزوین این فاصله را کم کرده یا حداقل آن را حفظ کنند. تراکتوری ها با 35 امتیاز و 5 امتیاز فاصله با پرسپولیس پشت سر این تیم قرار دارند و فرصت رسیدن به آنها را ندارند ولی می‌توانند فاصله‌ خود را کاهش دهند. شمس آذر هم پدیده این فصل لیگ برتر بوده و در اولین فصل حضورش در مسابقات بالاتر از حد انتظار ظاهر شده و در میانه جدول قرار گرفته که در صورت شکست دادن تراکتور می‌تواند یک پله بالاتر برود و جای ذوب آهن را در رتبه هفتم بگیرد.

استقلال خوزسان - فولاد/ دربی سرخابی‌های اهواز/ ساعت 19:00

یک هفته بعد از دربی بی کیفیت و بدون جذابیت تهران، شاهد دربی سرخابی‌های اهواز هستیم که برخلاف تهرانی‌ها در پایین جدول رقابت دارند و امید می‌رود دربی این دو تیم برخلاف استقلال و پرسپولیس هم جذاب باشد و هم پر گل. استقلال خوزستان با 15 امتیاز در جایگاه 14 جدول قرار دارد و فولاد خوزستان هم 19 امتیازی و یک پله بالاتر از حریف هم شهری قرار دارد. اگر استقلال برنده شود جایگاهش تکان نمی‌خورد و فقط فاصله کم خواهد شد و فولاد با سه امتیاز این بازی می‌تواند هوادار و پیکان را از پیش رو برداشته و 2 پله بالا برود و در رتبه یازدهم جدول قرار بگیرد. انتظار می‌رود بازی جذابی در دربی اهواز از دو تیم شاهد باشیم.

هوادار - استقلال/ دیدار دوستان لالیگایی در یک دربی دیگر/ ساعت 21:00

آخرین بازی لیگ برتر در سال 1402 میان هوادار و استقلال برگزار خواهد شد. نکته جالب توجه این بازی تقابل جواد نکونام و مسعود شجاعی است که دوستان و همبازیان سابق هم در الشارجه امارات، اوساسونای اسپانیا و تیم ملی بودند و ارتباط جالبی دارند. استقلال بر صدر جدول تکیه زده است و یک تساوی کافی است تا تثبیت جایگاهش را تضمین کند و در صورت برد هم استحکامش در این رتبه به قوت خود باقی خواهد بود. از سمت دیگر هوادار با شجاعی بعد از شکست سنگین و پرگل مقابل تراکتور با روحیه نه چندان جالبی پا به این دیدار می‌گذارد ولی انگیزه جبران مافات در بازیکنان این تیم وجود دارد. باید دید استقلال می‌تواند در این بازی به خواسته خودش برسد یا نه.

سه امتیاز برای سفره هفت سین

یکشنبه ۲۷ اسفند

آلومینیوم اراک- نساجی مازندران- ساعت ۱۸:۴۵  – ورزشگاه امام خمینی(ره)  اراک

پرسپولیس- پیکان  تهران  – ساعت ۱۸:۴۵  – ورزشگاه آزادی تهران

مس رفسنجان- ذوب آهن اصفهان- ساعت ۱۸:۴۵  – ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان –  گل گهر سیرجان- ساعت ۱۸:۴۵  – ورزشگاه نقش جهان اصفهان

ملوان بندر انزلی- صنعت نفت آبادان- ساعت ۱۹  – ورزشگاه تختی انزلی

استقلال خوزستان- فولادخوزستان- ساعت ۱۹  – ورزشگاه غدیر اهواز

شمس آذر قزوین- تراکتور تبریز   – ساعت ۱۹  – ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

هوادار تهران-استقلال- ساعت ۲۱  – ورزشگاه پاس قوامین تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha