کد خبر 244801
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

هشدار مجدد سازمان ملل درباره تبعات حمله احتمالی اسراییل به رفح

هشدار مجدد سازمان ملل درباره تبعات حمله احتمالی اسراییل به رفح

سخنگوی سازمان ملل بار دیگر درباره تبعات حمله احتمالی اسراییل به رفح در شرایط بحرانی انسانی در غزه هشدار داد و درباره مذاکرات آتش بس برای جلوگیری از فاجعه‌انسانی در غزه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ در ادامه گمانه‌زنی‌ها از احتمال حمله ارتش اسرائیل به رفح که آوارگان فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، سخنگوی سازمان ملل نسبت به تبعات فاجعه‌آمیز حمله به رفح در شرایط بحرانی کنونی هشدار داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در خصوص عواقب سنگین عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، آخرین پناهگاه فلسطینیان ابراز نگرانی کرد.

وبگاه خبری اسپوتنیک جمعه شب گزارش داد که سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که عواقب عملیات زمینی احتمالی ارتش اسرائیل در رفح برای ساکنان غزه فاجعه بار خواهد بود و سازمان ملل امیدوار است که بتواند از وقوع آن جلوگیری کند.

سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «گزارش‌های دریافتی از رفح بسیار نگران کننده است. عواقب عملیات زمینی ارتش اسرائیلی در رفح در شرایط بحرانی کنونی برای آوارگان فلسطینی فاجعه‌بار خواهد بود.»

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل افزود: «ما واقعاً امیدواریم که از این عملیات در رفح اجتناب شود و تا جایی که اطلاع داریم مذاکرات ادامه دارد و امیدواریم دو طرف بتوانند بر سر آتش بس به توافق برسند.»

گفتنی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در ساعات ابتدایی امروز، جمعه بر اجرای طرح عملیات زمینی ارتش به رفح، بزرگ‌ترین مرکز اسکان آوارگان در جنوب غزه موافقت کرد.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و آوارگان در این منطقه با کمبود شدید آب آشامیدنی، مواد غذایی و امکانات حداقلی برای زندگی مواجه هستند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با محاصره شدید نوار غزه، از ورود کمک‌های بشردوستانه بین المللی به این منطقه جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha