کد خبر 244702
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

ارسال موشک تاروس به اوکراین، برلین را به خطر می‌اندازد

ارسال موشک تاروس به اوکراین، برلین را به خطر می‌اندازد

یکی از مقامات ارشد حزب راست‌افراطی «آلترناتیو برای آلمان» می‌گوید که انتقال احتمالی موشک تاروس از برلین به کی‌یف، تنها به طولانی شدن جنگ اوکراین منجر می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از تاس، تینو کروپالا، یکی از روسای حزب «آلترناتیو برای آلمان» با انتقاد از اظهارات مقامات این کشور درباره ارسال موشک تاروس به اوکراین گفت که چنین اقدامی تنها جنگ را طولانی خواهد کرد.

کروپالا تاکید کرد: ارسال موشک تاروس به معنای طولانی شدن جنگ است و تهدیدی را متوجه آلمان خواهد کرد.

وی افزود: تا اینجا کسی به ما به عنوان یک طرف جنگ نگاه نکرده است. از صدراعظم می‌خواهیم تا درباره این مساله همچنان به همین مسیر ادامه دهد. اجازه ندهید که جنگ‌طلبان از شما اخاذی کنند!

سیاستمدار آلمانی همزمان با محکوم کردن اقدامات روسیه، تصریح کرد: ما به صلحی نیاز داریم که از هر طریق مسالمت‌آمیزی حاصل شده باشد. در حال حاضر، باید درباره نحوه بحث درباره گزینه‌های حل(بحران) در میز مذاکرات صحبت کنیم.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان پیش از این بارها گزینه ارسال موشک تاروس به اوکراین را رد کرده بود. به گفته وی، لازمه ارسال موشک تاروس به کی‌یف مداخله نیروهای آلمانی به منظور استفاده بهینه از این موشک است و این خط قرمزی است که تمایلی به عبور از آن را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha