کد خبر 244685
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

اصفهان آماده میزبانی از ۲ میلیون نفر مسافر است

اصفهان آماده میزبانی از ۲ میلیون نفر مسافر است

شهردار اصفهان گفت: نوروز ۱۴۰۲ در شهر اصفهان میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر بودیم و برای نوروز سال آینده، اصفهان را برای استقبال از دو میلیون نفر مسافر آماده کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  آیین آغاز به‌ کار ستاد خدمات سفر شهر اصفهان امروز (پنجشنبه، ۲۴ اسفند ماه) با عنوان «پلی به بهار» برگزار شد. علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این آیین، با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی در راستای میزبانی از مسافران نوروزی کرده است، اظهار کرد: به‌عنوان میزبان باید حق میزبانی را به بهترین شکل ممکن بجا آوریم و از تمام گردشگران و مسافران نوروزی استقبال کنیم تا مسافران هر سال با خاطره‌هایی خوش به این شهر سفر کنند و به شهر خود بازگردند.

وی با اشاره به تقارن ماه‌ رمضان و نوروز، گفت: مهمانی هم آدابی دارد و انتظار می‌رود مسافران و گردشگران نوروزی ادب و آداب مهمانی را رعایت و حرمت‌ها، هنجارها و آداب شهر را حفظ کنند. همچنین به شخصیت میزبانان توجه کنند. اصفهان به شهر شهیدان معروف است و بیش از ۲۳ هزار شهید تقدیم کشور کرده است، بنابراین نباید رفتاری داشته باشیم که شهدا و خانواده آن‌ها آزرده خاطر شوند.

شهردار اصفهان بیان کرد: شهر، یک موجود زنده است و امیدواریم کالبد و روح شهر را بهبود دهیم، زیرا شهر احسن، شهری است کالبد و روح خوبی داشته باشد.

وی خطاب به مسافران، گفت: امیدواریم روزهای پر خاطره‌ای را در شهر تجربه کنید. همین روزها، آب در زنده‌رود جاری خواهد شد و امید است روزی شاهد جریان پیوسته آب در زاینده‌رود باشیم.

نصف‌ جهان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

حمیدرضا محققیان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در آیین آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در تلاشند تا نوروز خوبی داشته باشیم. بیش از ۱۴ آیه در قرآن به ما توصیه می‌کند که در زمین، گردش و سیر و سفر کنیم. بهار قرآن و بهار طبیعت دو مناسبتی است که به فال نیک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه افطار و نوروز در یونسکو ثبت جهانی شده است، گفت: جهان متوجه اهمیت این دو موضوع است و این ثبت جهانی نشان‌دهنده هویت، تاریخ و فرهنگ کشور است که باید قدردان آن باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد: در چهار محور شمال، شرق، غرب و جنوب استان، برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی انجام شده است. تمام شهرستان‌های استان آماده استقبال از مسافران نوروزی‌اند، شهر اصفهان رتبه خوبی در راستای استقبال از مسافران نوروزی دارد.

 «بهار بهار» شعار نوروزی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان

مهدی بقایی، جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان نیز اظهار کرد: حدود شش ماه است در جلسات مختلف کمیته‌های پانزده‌گانه با حمایت میراث فرهنگی استان و استانداری، برنامه‌ریزی خوبی در راستای میزبانی از مسافران نوروزی شده است. این هماهنگی‌ها موجب شد اصفهان ارتباط بهتری با شهرهای اطراف برقرار کند و سال آینده شاهد ارتباط قوی اصفهان با سایر شهرها هستیم.

وی شهر را در حال آماده‌سازی برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی دانست و افزود: نوروز سال آینده و ماه رمضان با یکدیگر تقارن پیدا کرده است. از این‌ رو، عبارت «بهار بهار» به‌عنوان شعار نوروزی فعالیت‌ها انتخاب شده است. ستاد سفر، دائمی است و به‌طور کلی در فصل‌های بهار و تابستان بیش از نوروز مسافر وارد شهر می‌شود؛ اما برنامه‌ریزی‌ها در آستانه نوروز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha