کد خبر 244574
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

با اعلام سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی؛

آمار کلاهبرداری اینترنتی در خراسان جنوبی افزایشی است

آمار کلاهبرداری اینترنتی در خراسان جنوبی افزایشی است

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی گفت:علی رغم هشدارهایی که مسئولان انتظامی و قضایی و رسانه‌ها داده‌اند باز هم آمار کلاهبرداری اینترنتی در خراسان جنوبی افزایشی است.

 به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علیرضا حیرانی سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به سامانه سجام یا سامانه جامع اطلاعات مردمی اظهار کرد: در این سامانه گزارشات مردمی به عنوان دیده‌بان از تخلفات، فساد در بخش‌های مختلف و…منعکس و توسط دادگستری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی هزار و ۸۴۷ نفر دیده‌بان در سامانه سجام داریم و از ابتدای سال ۱۴۴ گزارش نیز در سامانه ثبت شده است.

کاهش آمار تصادفات در خراسان جنوبی

حیرانی با بیان خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته آمار تصادفات در خراسان جنوبی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ کل متوفیان در حوادث ترافیکی درون و برون شهری ۳۹۳ نفر بوده است که در سال جاری به ۳۳۴ نفر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: همچنین مجروحین ناشی از تصادفات نیز در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴ هزار و ۴۷۹ نفر بوده است که در سال جاری به ۴ هزار و ۱۳۳ نفر کاهش یافته است.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی در زمینه برنامه‌های اجرا شده در سال جاری بیان کرد: طی تفاهم نامه‌ای معاونت اجتماعی قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد در ارتباط با مشاورین املاک و خودرو جلسات آموزشی حقوقی برای این بزرگواران در خراسان جنوبی داشته‌ایم.

حیرانی ادامه داد: در سال جاری برای ۸۳۷ نفر از مشاورین املاک و خودرو دوره آموزشی تخصصی برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خانواده کارگاه‌هایی برای زوجینی که قصد دارند برگزار می‌کنیم، بیان کرد: البته تعدادی از کارگاه‌های ما مختص طلاق و برخی دیگر از کارگاه‌های ما مرتبط با موضوع طلاق و برای زوجینی است که در خصوص مسائلی چون نفقه و مهریه اختلاف دارند.

آماری از سازش‌ها در خوزه خانواده‌ها

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یک تفاهم نامه با انتظامی خراسان جنوبی موضوعات مرتبط با طلاق را به مرکز مشاوره آرامش ارجاع می‌دهیم، گفت: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۸ درصد پرونده‌های ارجاعی و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱ درصد پرونده‌های ارجاعی به سازش منجر شده است.

حیرانی یادآور شد: علی رغم هشدارهایی که مسئولان انتظامی و قضائی و رسانه‌ها داده‌اند باز هم آمار کلاهبرداری اینترنتی در خراسان جنوبی افزایشی است که در این زمینه باید فعالیت فرهنگی بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: کلاهبرداران اینترنتی به طور معمول از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند و از این جهت به راحتی برخی از شهروندان را فریب می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha