کد خبر 244557
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۷

احمدوند در گفتگو با «حیات»:

هیچ ناشری نداشتیم که به نشانه اعتراض در نمایشگاه کتاب تهران شرکت نکند

هیچ ناشری نداشتیم که به نشانه اعتراض در نمایشگاه کتاب تهران شرکت نکند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ ناشری نداشتیم که در نمایشگاه به نشانه اعتراض شرکت نکند و در هیچ رسانه و حتی صفحه شخصی اشاره نشد که به نشانه اعتراض شرکت نمی کنم. هر سال تعدادی از ناشران به دلایل مختلف در نمایشگاه شرکت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نمایشگاه کتاب تهران در سالی که گذشت شاهد عدم حضور برخی از ناشران و نویسندگان در این زمینه بود و این شائبه را به وجود آورد که عدم حضور ناشران به دلایل سیاسی است؛ اما یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: ما هیچ ناشری نداشتیم که در نمایشگاه به نشانه اعتراض شرکت نکند و در هیچ رسانه و حتی صفحه شخصی اشاره نشد که به نشانه اعتراض شرکت نمی‌کنم. هر سال تعدادی از ناشران به دلایل مختلف در نمایشگاه شرکت نمی‌کنند.

وی افزود: گاهی دلایل اقتصادی است و گاهی دلایل دیگری دارد و حتما در سال 1403 نیز اینگونه خواهد بود و تعدادی از ناشران در نمایشگاه شرکت نمی‌کنند؛ به ویژه آنانی که امکان بهره‌مندی از فروش مجازی را نیز دارند، به این دلیل برخی از ناشران ترجیح می‌دهند که از همین فرصت استفاده کرده و هزینه‌های حضور را نپردازند و این باعث می‌شود که برخی ناشران حضور پیدا نکنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: عدم حضور برخی از ناشران محترم است و ما هیچ نگرانی نداریم که برخی از ناشران حضور پیدا نکنند. این نمایشگاه متعلق به مردم و ناشران است؛ هر ساله نیز گرم و پررونق برگزار می شود. امسال نیز با استقبال و فروش خوبی همراه بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایشگاه کتاب 1403 تفاوت ویژه ای نسبت به سال قبلش دارد یا خیر؟، تاکید کرد: مهمترین ماموریت ما حفظ کیفیت نمایشگاه است و بیشتر از آنکه به دنبال توسعه‌های کمی و نمایشی باشیم، باید کمک کنیم که نمایشگاه کتاب کیفیت خود را حفظ کند. در واقع نمایشگاه کتاب تهران یک دستاورد بزرگ فرهنگی است.

احمدوند همچنین گفت: نمایشگاه کتاب دارای طعمی است و تغییرات در نمایشگاه باعث تغییر این طعم خواهد شد. ما باید با حفظ عادت مردم برای نمایشگاه کتاب، رویکرد های آن را ارتقا داده و کیفیت را بالاتر ببریم اما ساختار نمایشگاه حفظ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha