کد خبر 244551
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

جولان پلنگ در جنگل‌های هیرکانی شرق گیلان

جولان پلنگ در جنگل‌های هیرکانی شرق گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از به ثبت رسیدن تصاویر باشکوهی از جولان پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله‌ای کار گذاشته شده در جنگل‌های هیرکانی شهرستان املش واقع در شرق استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حمزه عشوری با اعلام این خبر گفت :محیط بانان پرتلاش شهرستان املش باکاشت ۲ دوربین تله ای در دو زیستگاه مختلف، برای دومین بار طی ماههای اخیر موفق به ثبت تصاویر زیبا و باشکوهی از گشت و گذار پلنگ در جنگل های هیرکانی این شهرستان شدند.

وی افزود: ثبت این تصاویر نوید خوشی از پویایی این گربه سان با ارزش در جنگل های استان است و کاشت دوربین های تله ای با هدف شناسایی گونه ها، فراوانی جمعیت،جنسیت،این گونه ارزشمند، از مهمترین ابزار برای مدیریت و حفاطت اصولی از زیستگاهها و زیستمندان به شمار می رود و این خود نقطه عطفی برای حفاظت، تحقیقات و بقاء این گونه با ارزش محسوب می شود.

عشوری ضمن قدردانی از تمام مردم طبیعت دوست استان خصوصا دامداران و جنگل نشینان و اهالی روستاهای مناطق ییلاقی و حاشیه جنگل بابت همراهی و مساعدت در حفاظت از حیات وحش بی نظیر استان گیلان تشکر کرد و از تمامی مردم خواست در حفاظت از اندک باقی مانده های ذخایر ژنتیکی کشور یاری گر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha