کد خبر 244430
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

کتاب سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منتشر شد

کتاب سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منتشر شد

رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از انتشار کتاب نمایشگاه سی‌ام خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی عزیززاده امروز -سه شنبه ۲۲ اسفند اظهار داشت: پس از تلاش های بی وقفه کارشناسان و دست اندرکاران نمایشگاه مذکور، برای تهیه و تدوین گزارشی جامع، پرمحتوا و گویای زوایای مختلف این رویداد بزرگ قرآنی فرهنگی کشور، کتاب گزارش نمایشگاه سی ام که در فروردین ماه سال جاری برگزار شده بود، تجمیع و منتشر شد.

علاقه مندان به آشنایی با فعالیت های سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می توانند نسخه الکترونیکی این کتاب را اینجا مطالعه کنند.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۴ فروردین امسال با شعار «می‌خوانمت» در فضای ۷۵ هزار متری در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با تجلیل از برپایی موفق این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان، بر لزوم اجرای برنامه‌های فراگیر و مؤثر برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور تأکید کرد.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ برنامه برگزار شد که راه اندازی مرکز ترجمه قرآن، برپایی همایش شعر علوی، رونمایی از چند سند راهبردی، شهرک دهه هشتادی‌ها و مرکز بازی در بخش نوجوان، تقویت بخش مشاوره، جشن فرشتگان، جایزه برای حجاب اولی‌ها، اجرای سنت‌های رمضانی اقوام ایرانی و معرفی ۳۰ کانون برتر فرهنگی هنری بخشی از این برنامه ها بود.

نهضت نهج‌البلاغه خوانی، ستاره‌های زمین با موضوع جلسات خانگی قرآن، بخش آواها و نغمات قرآنی، برپایی نشست‌هایی با موضوع گفتمان‌سازی حکمرانی قرآنی، راه اندازی نمایشگاه‌های سیار در استان تهران، منظومه جشنواره‌های تبیین در استان‌ها، اختتامیه جشنواره شعر قرآنی و پرداختن به مفاهیم قرآنی به شکلی جذاب و در قالب های هنری و بازی از دیگر برنامه های سی امین نمایشگاه قرآن بود. بخش بین الملل نمایشگاه سی ام نیز با حضور نمایندگانی از ۲۱ کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha