کد خبر 244350
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

فروشندگان مجازی موادمحترقه در کانون توجه پلیس فتا

فروشندگان مجازی موادمحترقه در کانون توجه پلیس فتا

 رئیس پلیس فتا پایتخت،گفت: ماموران پلیس نشانگاه‌های مرتبط با حوزه عرضه و فروش مواد محترقه غیرمجاز را مورد شناسایی قرار داده و با پایش بیش از ۳۰۰ تارنما در نهایت نزدیک به ۷۰ تارنما و گرداننده این صفحات و کانال‌ها را شناسایی کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سرهنگ داوود معظمی گودرزی  رئیس پلیس فتا پایتخت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درخصوص تبلیغات موجود در صفحات مجازی مبنی بر عرضه و فروش مواد محترقه و چگونگی رصد و برخورد پلیس فتا، اظهار کرد: خرید و فروش و آموزش ساخت انواع مواد محترقه غیر مجاز در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی ادامه داد: در این راستا کارگروه ویژه‌ای با همکاری پلیس فتا و پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده تا با متخلفان فضای مجازی در حوزه مواد محترقه برخورد کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اعلام کرد: پلیس فتا در این زمینه نشانگاه‌های مرتبط با حوزه عرضه و فروش مواد محترقه غیرمجاز را مورد شناسایی قرار داده و با پایش بیش از ۳۰۰ تارنما در نهایت نزدیک به ۷۰ تارنما و گرداننده این صفحات و کانال‌ها را شناسایی کرده و اقدامات پلیسی درخصوص آنها با جدیت در حال انجام است.

سرهنگ معظمی گودرزی در ادامه به موضوع کلاهبرداری با ترفند فروش مواد محترقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با ساخت صفحات جعلی تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند؛ بدین ترتیب که با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه در فضای مجازی کرده و در ادامه متقاضیان خرید این اقلام را که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند به درگاه پرداخت جعلی از قبل طراحی شده هدایت کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha