کد خبر 244265
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

چمران:

باید در شهرسازی پیوند اجتماعی ایجاد کنیم

باید در شهرسازی پیوند اجتماعی ایجاد کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گسست اجتماعی یکی از آسیب های جدی شهر است و در شهرسازی باید پیوند اجتماعی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همایش هیات امنای محلات شهر تهران که‌ امروز ۲۱ اسفند ماه برگزار شد اظهار کرد: خدمتگزاری مردم بزرگترین نعمت است که خداوند سعادت بزرگی در این راه قرار داده.

چمران افزود: تهران شهری حداقل ۱۰ میلیونی در شب است و روزها جمعیتی بیشتر دارد؛ در شهرهای کوچک ارتباط بیشتر است و مردم همدیگر را می شناسند و به هم کمک می کنند.

وی ادامه داد: گسست اجتماعی یکی از آسیب های جدی شهر است و در شهرسازی باید پیوند اجتماعی ایجاد کنیم؛ بزرگراه شهید نواب از وسط منطقه مسکونی عبور و ارتباط این خانه ها را قطع کرده که این یک گسست اجتماعی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از بزرگراه های غربی تهران را که افتتاح می کردیم خیلی از اهالی محل می گفتند یک پل یا خیابانی بسازید تا ارتباط ما قطع نشود. وصل کردن محلات خیلی از مشکلات را کم می کند از این رو باید ارتباط بین محله ها و اهالی آنها ایجاد کنیم.

چمران گفت: شورای شهر تهران تنها با  ۲۱ عضو آیا می تواند به مشکلات محلات کمک کند و مگر چند محله را می توانند بازدید کنند؛ شورایاری ها به این امر کمک می کرد و امروز معتمدین محل می توانند کمک کار اعضای شورا در حل مشکلات باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: شهرها و محلات ما همیشه براساس مسجد و مسجدجامع شهر شکل گرفته و باید از ظرفیت آنها به ویژه ائمه جمعه مساجد استفاده کرد تا نتایج خوبی از تشکیل هیات امنای محلات بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha