کد خبر 244210
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آخرین چهارشنبه سال؛ انحراف فرهنگی یا جشن مرگ؟

آخرین چهارشنبه سال؛ انحراف فرهنگی یا جشن مرگ؟

به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی در جشن و پایکوبی در چهارشنبه سوری و انحراف فرهنگی در این روز، بسیاری از کودکان نیز با ذوق و شوق برای انواع مواد محترقه پول‌های کلانی می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، با نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال حالا نگرانی اصلی خانواده‌ها به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است، حفط امنیت جانی جوانان و نوجوانانی که به‌دنبال تفریح هستند از نگرانی‌های پدران و مادران است.

اما با این حال تنها رده سنی جوان در معرض خطر نیستند بلکه سالخوردگان، افراد دارای بیماری‌های خاص، زنان باردار و... از آسیب‌های برگزاری پرخطر این جشن در امان نیستند. 

شوربختانه به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی در جشن و پایکوبی در چهارشنبه سوری و انحراف فرهنگی در این روز، بسیاری از کودکان نیز با ذوق و شوق برای انواع مواد محترقه پول‌های کلانی می‌دهند و برخی از پدر و مادرها نیز مقابل خواسته آنها، خود را فرمانبردار می‌کنند.

ذکر این نکته ضروری بوده که تجارت و فروش مواد محترقه از سود و درآمد بالایی برخوردار است، به نحوی که بسیاری از کاسبان این مواد، در خانه‌های خود دست به تولید می‌زنند و در مواقعی اتفاقات دلخراشی برای آن‌ها رخ می‌دهد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حیات، اظهار کرد: ساعت ۲۰:۱۰ در سه راه دلاوران یک مورد آتش‌سوزی در مقابل یک مغازه صورت گرفت که آتش به تابلوی این مغازه سرایت و آتش به مغازه سرایت کرد که آتش نشان‌ها حریق را اطفا کردند.

وی ادامه داد: ساعت ۲۰:۵۰ در حادثه دوم یک مورد انفجار در یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه‌ای واقع در جاده ورامین جنب کارخانه مارگارین اعلام شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: در طبقه منفی یک این ساختمان دو نوجوان ۱۴ ساله قصد خارج کردن نارنجک‌های دست‌سازی که در گذشته تهیه کرده بودند داشتند که این مواد به یکباره منفجر شد. محل حادثه ایمن‌سازی شد.

ملکی همچنین تاکید کرد: ساعت ۲۱:۱۰ یک مورد حادثه در خیابان امین حضور به سازمان آتش نشانی اعلام شد که مشخص شد در یک منزل قدیمی دو طبقه ای افرادی اقدام به تهیه نارنجک دست زد کرده بودند که این مواد دست ساز منفجر شد.

البته، در این شرایط پلیس همواره با فروشندگان غیرقانونی این مراسم پرخطر برخورد کرده است.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفتگویی اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری مواد محترقه غیرمجاز در انباری در صالح‌آباد تخلیه و دپو شده که کالاهای خارجی را توسط خودروهای شوتی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و توزیع می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است.

سرهنگ افشاری گفت: مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع مواد محترقه خارجی و ایرانی غیرمجاز در محل دپو شده بود که طی استعلامات گمرکی مشخص شد این کالاها فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha