کد خبر 244119
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

نظامیان ناتو در اوکراین حضور دارند

نظامیان ناتو در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه لهستان بر حضور نظامیان ناتو در جنگ اوکراین صحه گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از رویترز، وزیر خارجه لهستان اذعان کرد که نظامیان کشورهای غربی هم اکنون هم در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی ناتو در حال حاضر در اوکراین حضور دارند.

وزیر خارجه لهستان در عین حال، با بیان اینکه این نظامیان از کدام کشورها در اوکراین حضور دارند و در چه مسئولیتی در جنگ فعالیت می کنند، خودداری کرد.

وزیر امور خارجه لهستان دیروز هم اعلام کرد که حضور نیورهای ناتو در اوکراین مسئله‌ای دور از ذهن نست.

اوایل اسفند نشریه انگلیسی فایننشال‌تایمز به نقل از «یک مقام آگاه و دفاعی اروپا» اعلام کرد: اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه درباره استقرار احتمالی نیروهای غربی در اوکراین با هدف ایجاد بازدارندگی و راهبرد ابهام در برابر روسیه بود و همه می دانند که هم‌اکنون نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند.

این مقام دفاعی اروپایی که فایننشال‌تایمز به نام او اشاره‌ای نکرده دراین‌باره گفت: همه می‌دانند که نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند، اما آنها تاکنون به صورت رسمی آن را تأیید نکرده‌اند.»

پیش از این «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان اعلام کرده بود که نه کشورهای ناتو و نه کشورهای اتحادیه اروپا نیروی زمینی خود را به اوکراین اعزام نخواهند کرد. پیش از این نیز، دبیر کل ناتو احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین از سوی کشورهای این ائتلاف را رد کرده بود. 

دبیر کل ناتو گفت که این ائتلاف برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha