کد خبر 244094
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

نخست وزیر مجارستان از ترامپ شدیدا حمایت می‌کند

نخست وزیر مجارستان از ترامپ شدیدا حمایت می‌کند

در جریان دیدار میان نخست وزیر مجارستان و رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اوربان از ترامپ به‌صورت علنی حمایت کرده و وی را رئیس‌جمهور آمریکا خواند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات، پس از برگزاری نشست فلوریدا میان ویکتور اوربان، نخست وزیر ملی‌گرای مجارستان و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اوربان حمایت رسمی خود از ترامپ را اعلام کرد.

براساس بیانیه ستاد انتخاباتی ترامپ، دو طرف درباره طیف وسیعی از موضوعاتی که مجارستان و آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از جمله اهمیت مرزهای قوی و امن برای حفاظت از حاکمیت هر کشور گفتگو کردند.

اهمیت این دیدار از آنجایی است که اوربان مدت‌هاست که بر سر موضوعات مختلفی از جمله مخالفت با ارسال تسلیحات به اوکراین و حفظ روابط اقتصادی با مسکو از همان ابتدای جنگ این کشور با اوکراین با دیگر اعضای اتحادیه اروپا دچار اختلافات شدید شده است. وی در اظهاراتی عنوان کرده است که تنها بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید می‌تواند صلح در اوکراین را به ارمغان بیاورد.

اوربان حتی پس از این نشست هم در باب حمایت از ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) عنوان کرد: ما به رهبرانی در جهان نیاز داریم که مورد احترام باشند و بتوانند صلح را به ارمغان بیاورند. ترامپ یکی از آنهاست. برگرد و برای ما صلح بیاور آقای رئیس‌جمهور!

اوربان تاکنون از سوی بسیاری از محافظه‌کاران آمریکایی تحت تاثیر سیاست‌های سخت‌گیرانه‌اش در باب مهاجرت و موضع‌گیری‌های آشکارش در مورد حاکمیت ملی تحسین شده است.وی در یک پست ویدئویی در شبکه فیس بوکش گفته بود که در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ در خاورمیانه صلح در این منطقه و اوکراین برقرار بود. ترامپ نیز در جریان یک پست در شبکه اجتماعی حقیقتش در باب اوربان اینطور نوشت: ویکتور یک رهبر بزرگ است که در سراسر جهان مورد احترام است.

ترامپ مجارستان را به دلیل سیاست‌های مهاجرتی قوی که دارد، کشوری امن خوانده و عنوان کرده است، تا زمانی که او بر سر قدرت باشد، وضعیت مجارستان به همین صورت است. این در حالی است که کمپین‌های ضدمهاجرتی اوربان همواره مورد انتقاد اتحادیه اروپا قرار گرفته است و به اعتقاد کشورهای این اتحادیه اقداماتش در این زمینه و همچنین تحت کنترل قرار دادن قوه قضائیه، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های تحت کنترل دولت دموکراسی در مجارستان را از بین برده است.

اوربان همچنینی بارها از تحریم‌های اتحادیه اروپا در جریان جنگ اوکراین علیه روسیه انتقاد کرده و مخالفتش را با ارسال کمک به اوکراین نیز مطرح کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha