کد خبر 244092
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

حملات هوایی ارتش عراق علیه مواضع داعش در دیالی

حملات هوایی ارتش عراق علیه مواضع داعش در دیالی

ستاد عملیات مشترک ارتش عراق از بمباران مواضع داعش در نیمه شب گذشته در استان دیالی واقع در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، ستاد عملیات مشترک عراق امروز (20 اسفند) در بیانیه‌ای از حملات هوایی گسترده علیه مخفیگاه های داعش در استان دیالی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، در این حملات که در قالب مرحله دوم عملیات «وعد الحق» صورت گرفت، دو مخفیگاه عناصر داعش منهدم شد که تمامی تروریست‌ها داخل آن نیز کشته شدند. همزمان نیروهای نظامی و امنیتی نیز در استان دیالی و منطقه «وادی الثرثار» در استان صلاح‌الدین، دو مخفیگاه تروریست‌ها را کشف و منهدم کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: برای تقویت و تداوم عملیات پیشگیرانه و فشار مستمر بر اعضای گروهک های تروریستی داعش، واحدهای فرماندهی ستاد عملیات صلاح الدین، کرکوک و شرق صلاح الدین (الطوز) تحت هدایت فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت و برنامه ریزی فرماندهی عملیات مشترک، صبح امروز یکشنبه مرحله سوم عملیات وعد الحق را آغاز کردند.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش در جولای 2017 و آزادی شهر موصل، اما تروریست‌ها در قالب هسته‌های کوچک در برخی مناطق بیابانی و صعب‌العبور مستقر شدند که طی 7 سال گذشته ارتش و نیروهای امنیتی عراق صدها عملیات برای پاکسازی این مناطق انجام داده‌اند.

در این راستا به گفته قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، داعش دیگر تهدید اول امنیت این کشور نیست، بلکه مواد مخدر جای آن را گرفته است، با این حال همچنان تعداد اندکی از تروریست‌ها در کوههای استان دیالی و صلاح‌الدین و همچنین شرق استان نینوی حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha