کد خبر 244088
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

تشریح دلایل کاهش ساعات اداری در هفته/ بالاخره شنبه‌ تعطیل خواهد شد؟ + فیلم

تشریح دلایل کاهش ساعات اداری در هفته/ بالاخره شنبه‌ تعطیل خواهد شد؟ + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره آخرین اصلاحات مجلس بر قانون مدیریت خدمات کشوری، کاهش ساعات اداری در هفته و تعطیلی دو روز هفته توضیحاتی را ارائه کرد.

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات درباره آخرین اصلاحات مجلس بر قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: لایحه مربوط به کاهش ساعات کاری کارکنان بخش‌های دولتی و غیردولتی که پیش از این در کمیسیون اجتماعی مصوب شده بود، روز یکشنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید، اما جزئیات آن برای انجام کارشناسی‌های دقیق‌تر به کمیسیون اجتماعی مرجوع شد.

وی افزود: براساس مصوبه امروز صحن علنی ساعات کاری کارکنان در هفته از 44 به 40 ساعت تقلیل پیدا کرد. همچنین در این لایحه دو روز تعطیلی هم در هفته در نظر گرفته شده است. البته جمعه‌ها که تعطیل بوده و پنج شنبه‌ها نیز، هم‌اکنون فقط در تهران تعطیل است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین تکلیف دومین روز تعطیل هفته (به جز جمعه) براساس این قانون خاطرنشان کرد: آنچه که پیش از این در کمیسیون اجتماعی مصوب شد اختیار انتخاب دومین روز تعطیل را به دولت واگذار کردیم و دولت از طرف مجلس مخیر است که پنج‌شنبه یا هرروز دیگری را به عنوان روز تعطیل انتخاب کند.

بهروزی‌فر در پایان گفت: البته این موضوع در مجلس مورد انتقاد قرار گرفت و برخی همکاران بر این عقیده بودند که مجلس باید روز تعطیل را مشخص کند. به هرحال وضعیت این قانون به تعیین تکلیف نهایی رسیده و منتظریم که با ارجاع به کمیسیون اجتماعی جزئیات آن مورد بررسی دقیق‌تر نمایندگان قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha