کد خبر 244084
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ریزش سنگین قیمت سکه و طلا در راه است؟

ریزش سنگین قیمت سکه و طلا در راه است؟

کاهش قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۲۰ اسفندماه در حالی پس از یک هفته پرنوسان آغاز شد که یکی از سوالات مردم این است که آیا این ریزش ادامه‌دار است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ عرضه سنگین ارز در نیما تا حدی تقاضای دلار را کاهش داده است. بنابراین در ادامه ورود بازارساز به بازار ارز شاهد تغییر کانال سکه امامی و ورود آن به کانال پایین‌تر یعنی ۳۰ میلیون بودیم.

پشت پرده افزایش قیمت دلار و ارز در هفته های اخیر

مشاهدات میدانی از بازار ارز نشان می‌دهد که در روزهای پایانی سال عرضه ارز از سوی بازارساز افزایش یافته و در روزهای آینده نیز این فرایند ادامه خواهد داشت. همین امر باعث تغییر مدار قیمتی در بازار طلا و ارز شده است.

افزایش عرضه ارز در سامانه نیما

بازارساز به منظور پوشش تقاضای پایان سال، عرضه‌ ارز در نیما را افزایش داده است. مشاهدات از بازار ارز بیانگر آن است که در روز گذشته، بازارساز ۳۵۰ میلیون درهم دیگر در بازار نیما عرضه کرده که از این میزان ۳۳۰ میلیون درهم فروش رفته است. هفته قبل هم ۴۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شده بود که همین اقدام موجب کاهش ۵۰۰ تومانی دلار آزاد در یک روز شد. مشاهدات خبرنگار حیات از بازار ارز نشان می دهد تا پایان سال حجم عرضه های بازارساز  افزایشی خواهد بود و عطش تقاضا برای خرید ارز در ایام پایانی سال فروکش خواهد کرد.

افزایش عرضه ارز در بازار و ادامه حراج‌های سکه و شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران موجب شده تا از امروز سیر نزولی قیمت ها در بازار آغاز شود.

اونس ثابت ماند؛ طلای داخلی ریخت

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت ها در بازار از صبح روز یکشنبه گفت: امروز قیمت جهانی طلا ثابت مانده است ولی در داخل شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز هستیم؛ که علت آن ادامه واگذاری سکه توسط بانک مرکزی و همچنین اقدامات این بانک در حوزه ارزی است.

وی با اشاره به کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به دیروز گفت: قیمت سکه طرح جدید دیروز به بالاترین رقم یعنی ۳۷۵۰۰ رسیده بود که بی سابقه بود ولی هم اکنون به ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

فعال بازار طلا و جواهر به کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز جاری اشاره و تصریح کرد: دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه، کاهش قیمت ارز دربازار بوده است.

وی از کاهش حباب سکه از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خبر داد و گفت: واگذاری طلا و سکه و افزایش عرضه ارز در نیما باعث شد ، قیمت ارز و طلا در بازار داخلی کاهشی شود.

کشتی آرای با تأکید براینکه داد و ستدها روال سابق خود را دارد و خرید و فروش در بازار انجام می شود، گفت: روز یکشنبه شاهد ارزانی ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه قدیم در بازار بودیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha