کد خبر 244074
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۵

الگوی صحیح تغذیه در ماه رمضان اعلام شد؛

نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب از افطار تا سحر ضروری است/ خوردن سحری به مقدار کافی و مناسب

نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب از افطار تا سحر ضروری است/ خوردن سحری به مقدار کافی و مناسب

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خوردن وعده سحری به مقدار کافی و مناسب خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، احمد اسماعیل‌زاده مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، درخصوص رعایت الگوی صحیح تغذیه در این ایام، اظهار کرد: توجه به مواد غذایی مصرفی به هنگام سحر و افطار و شام در ماه مبارک رمضان می‌تواند به حفظ یک الگوی صحیح غذایی در این ماه کمک کند.

وی با تاکید بر مصرف غذای سبک در وعده افطاری، افزود: روزه‌داران می‌توانند با مصرف غذای سبک در وعده افطار، شام نیز میل کنند. یک اصل کلی در مورد تغذیه آن است که تمامی گروه های اصلی غذایی (5 گروه نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها، لبنیات، گوشت‌ها و ...) باید در سه وعده سحری، افطار و شام به مقدار کافی دریافت شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در فاصله افطار تا سحر، خاطرنشان کرد: متاسفانه دیده می ‌شود که برخی از افراد بدون سحری روزه می‌گیرند که این برخلاف اصول تغذیه ای بوده و توصیه می‌ شود که وعده سحری به مقدار کافی و مناسب میل شود.

وی اضافه کرد: توصیه می ‌شود در وعده سحری دو عدد خرما، شیر، نان سبوس‌دار (سنگک، تافتون، بربری، نان جو کامل و سایر نان‌های سبوس‌دار)، دو عدد گردو، یک عدد تخم مرغ و دو عدد میوه فصل، استفاده شود.

اسماعیل‌زاده با تاکید بر پرهیز از مصرف غذاهای حجیم، خیلی چرب و خیلی شیرین به هنگام سحری، تاکید کرد: در وعده افطار بهتر است دو عدد خرما، یک لیوان شیر ولرم (نه داغ و نه سرد)، آب جوشیده ولرم، سبزی خوردن تازه، پنیر، نان سبوس‌دار، مربا، یا شعله زرد، بیسکویت سبوس دار، چای کم رنگ ، سبزی خوردن و یا خیار و گوجه مصرف شود.

 وی همچنین گفت: در فاصله بین وعده افطار و سحری، دو تا سه واحد میوه فصل مصرف شود تا فیبر لازم به بدن رسیده و از ایجاد یبوست پیشگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha