کد خبر 243961
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

آیین اختتامیه اردوهای راهیان نور امروز در خرمشهر برگزار می شود

آیین اختتامیه اردوهای راهیان نور امروز در خرمشهر برگزار می شود

معاون اردویی، گردشگری و راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی کشور از برگزاری آیین اختتامیه راهیان نور در روز ملی راهیان نور و در منطقه عملیاتی جنوب کشور و خرمشهر خبر داد.

سیدروح الله فضلی، معاون اردویی، گردشگری و راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ با بیان اینکه هر ساله اعزام‌های دانشجویی به مناطق عملیاتی راهیان نور انجام شده و امسال نیز مانند سال‌های گذشته این اتفاق افتاد، گفت: با توجه به اینکه بخشی از اعزام‌ها در ایام انتخابات و ماه مبارک رمضان بود به نوعی تحت تاثیر این موضوعات قرار گرفت و بازه زمانی اعزامها کمتر شد. اعزامها معمولا تا پایان اسفندماه و ابتدای سال انجام می‌شد و امسال همزمان با روز راهیان نور که 20 اسفندماه است، به پایان رسیدند.

وی ادامه داد: قریب به 100 هزار نفر اعزام دانشجو به منطقه داشتیم که خروجی آن بسیار مطلوب بوده است. با توجه به اینکه اعزامهای اردوهای راهیان نور در سال آینده نیز مصادف با ماه مبارک رمضان خواهد بود، امیدواریم بتوانیم بخشی از اعزام دانشجویان را را در جبهه‌های عملیاتی شمال غرب کشور در اردیبهشت‌ماه و خردادماه داشته باشیم تا باری که در ماه مبارک رمضان در اعزام‌ها رخ می‌دهد را کمی کمتر کنیم؛ چراکه این حجم از اعزام زیرساخت‌های خود را می طلبد و در بازه زمانی کم، این کار دشوار خواهد بود.

معاون اردویی، گردشگری و راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: در اعزام‌ها تعدادی از دانشجویان بین‌الملل نیز شرکت کردند و قریب به هزار نفر از دانشجویان کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و کشورهای همسایه شرکت داشتند و فضای معنوی راهیان نور را درک کردند. ما معتقدیم که برای فضای رشادت و مجاهدت رزمندگان ما فضایی بین‌المللی ایجاد شده است و در جهان اسلام روحیه جهاد و شهادت فراگیر می‌شود.  

فضلی همچنین گفت: اختتامیه این دوره از راهیان نور در روز ملی راهیان نور در منطقه عملیاتی جنوب کشور و خرمشهر برگزار می‌شود. در این برنامه خانواده شهدا، دانشجویان، راویان و رزمندگان دفاع مقدس حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha