کد خبر 243852
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر با برتری استقلال و پرسپولیس و شکست سپاهان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور با انجام 8 بازی در دو روز مختلف پیگیری شد و به پایان رسید. استقلال و پرسپولیس در هفته ما قبل دربی مقابل سرخابی‌های خوزستان به برتری رسیدند و سپاهان هم در ادامه نوار ناکامی‌های خودش مقابل پیکان تن به شکست داد تا بحران در این تیم جدی‌تر از قبل شود. ملوان و شمس آذر هم مقابل گل گهر و آلومینیوم به برتری دست یافتند و سایر دیدارهای این هفته با نتیجه تساوی به پایان رسید. به این بهانه تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

دروازه‌بان: محسن فروزان (ذوب آهن)

گلر ذوب آهن با اینکه دو بار دروازه‌اش مقابل هوادار باز شد که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بود، در سایر دقایق بازی نمایش کم نقصی از خودش ارائه داد و با چند واکنش خیلی خوب توانست مانع گلزنی مهاجمان تیم حریف شود. اگر فروزان نبود شاید ذوب آهن با نتیجه سنگینی بازی این هفته را واگذار کرده بود.

مدافع راست: دانیال اسماعیلی‌فر (پرسپولیس)

بعد از چند هفته بالاخره دانیال یک چشمه از مهارت هجومی خودش نشان داد و توانست برای پرسپولیس مفید واقع شود. او علاوه بر عملکرد دفاعی خوبی که داشت، پاس گل یکی از 4 گل تیمش مقابل فولاد را ارسال کرد تا نقش مفید و موثر خودش را در پیروزی این تیم ایفا کرده باشد. او بهترین مدافع راست این هفته لیگ برتر بود.

مدافع میانی: موسی کولیبالی (فولاد خوزستان)

شاید انتخاب یک مدافع میانی از تیمی که 4 بار دروازه‌اش باز شده عجیب به نظر برسد ولی کولیبالی روی گل‌های دریافتی فولاد قصور چندانی نداشت و بارها روی زمین و هوا حملات خط حمله زهردار این تیم را دفع کرد و یکی از دو گل تیمش را هم وارد دروازه کرد تا اثر خودش را روی بازی گذاشته باشد و به اندازه خودش برای امتیاز گرفتن فولاد از پرسپولیس تلاش کند.

مدافع میانی: محمد قریشی (ذوب آهن)

قریشی هم هفته‌ خوبی مقابل هوادار داشت و یکی از دو گل تیمش را در این بازی روی نفوذ خودش به ثمر رساند و در سایر دقایق بازی هم در خط دفاعی کم اشتباه ظاهر شد و چندین بار حملات تیم هوادار را از منقطه خودش دفع کرد و خصوصاً روی توپ‌های هوایی مثل همیشه موفق عمل کرد و ضربات سر اول را به خوبی زد.

مدافع چپ: فرشاد محمدی‌مهر (صنعت نفت)

تعویض طلایی صنعت نفت بود که بین دو نیمه به زمین آمد و با وجود بازی در پست غیر تخصصی توانست خوب و مفید ظاهر شود و از تجربه بالای خودش به خوبی استفاده کرد. او گل تیمش را در بازی با نساجی از وسط زمین به زیبایی هرچه‌ تمام‌تر به ثمر رساند، هرچند اشتباه گلر هم روی این گل مشهود بود.

هافبک میانی: ریکاردو آلوز (تراکتور)

تراکتور در کسب برتری مقابل مس در رفسنجان ناکام بود و توانست تنها یک تساوی از این دیدار به دست بیاورد و با یک امتیاز به تبریز برگردد. چهره ویژه تراکتور در این بازی ریکاردو آلوز بود که چند موقعیت خوب روی دروازه حریف ایجاد کرد و تک گل تمیش را هم در این بازی روی فرصت طلبی به ثمر رساند تا ستاره تیمش در هفته نوزدهم لقب بگیرد.

هافبک میانی: داریوش شجاعیان (هوادار)

ستاره هوادار در دیدار مقابل ذوب آهن بدون شک داریوش شجاعیان بود که در میانه میدان به خوبی جولان داد و موقعیت‌های خوبی روی دروازه تیم حریف خلق کرد. شجاعیان با تجربه بالای خودش یکی از دو گل هوادار را در این بازی به ثمر رساند و گل دیگر این تیم هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید تا او چهره ویژه تیمش مقابل حریف اصفهانی باشد.

هافبک هجومی: مهدی ترابی (پرسپولیس)

هیچ خبری برای پرسپولیس بهتر از این نیست که بداند مهدی ترابی به روزهای اوجش برگشته است. ستاره خط میانی سرخ‌پوشان با زدن یک گل و دادن یک پاس گل بهترین نمایش ممکن را در دیدار مقابل فولاد و بازگشت رویایی سرخپوشان تهرانی به بازی ایفا کرد تا این تیم با یک برد خوب و روحیه بخش به اسقبال دربی حساس پایتخت برود.

هافبک هجومی: اوستون اورنوف (پرسپولیس)

ستاره خط میانی پرسپولیس یکی از دلایل عمده اختلاف میان خطیر و نکونام است که در فهرست سرمربی استقلال بود و به تیم رقیب رفت. اورونوف این هفته‌ها به قدری برای پرسپولیس خوش می‌درخشد که حالا همه می‌دانند چرا استقلالی‌ها تا این اندازه روی جذب او پافشاری می‌کردند. او مقابل فولاد هم مثل دیدارهای اخیر یک ستاره بی چون و چرا در ترکیب پرسپولیس بود.

مهاجم: محمدحسین اسلامی (پیکان)

پیکان شایسته این بود که بیش از یک بازیکن در تیم منتخب این هفته داشته باشد و حامد پاکدل و علی قربانی هم نمایش خوبی برای این تیم داشتند ولی محمدحسین اسلامی با زدن دو گل به سپاهان ستاره تیمش در این هفته بود و حتی می‌توان به او لقب بهترین بازیکن این هفته لیگ برتر را داد که نقش اول تیمش در برد بزرگ و ارزشمند این هفته بود.

مهاجم: گوستاوو بلانکو (استقلال)

مهاجم استقلال این هفته ها یک چهره ویژه در نوک حمله تیمش است و با تلاش و دوندگی بالا خط دفاعی حریفان را آزار می‌دهد. بابت عدم گلزنی نسبت به او انتقاداتی وارد بود که با زدن تک گل تیمش مقابل هم‌نام خوزستانی نشان داد از شم گلزنی بالایی هم برخوردار است. او چند فرصت مسلم گلزنی دیگر داشت که با بدشانسی از دست رفت.

سرمربی: رضا عنایتی (پیکان)

سرمربی برتر این هفته بدون شک رضا عنایتی است که کاری کرد کارستان. او با پیکان بازی باخته مقابل حریف پرستاره خودش را به پیروزی تبدیل کرد و بهترین عملکرد ممکن را در این هفته از رقابت‌ها داشت. برد 3 بر 2 مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نتیجه خاصی است که نشان می‌دهد عملکرد خوب کادرفنی روی نیمکت منجر به برتری در این بازی شده است.

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha