کد خبر 243825
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

پیشرفت جشنواره تئاتر مسجد در گرو کمک گرفتن از اهل فن است

پیشرفت جشنواره تئاتر مسجد در گرو کمک گرفتن از اهل فن است

یک فعال تئاتر گفت: جشنواره ملی تئاتر مسجد برای پیشرفت نیازمند کمک گرفتن از اساتید و اهل فن است.

سیدهادی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: برای انجام هر کاری به ویژه فعالیت‌های فرهنگی نظیر نمایش با محور مسائل اخلاقی و دینی باید دغدغه این حوزه‌ها را داشته باشیم. همچنین در حوزه ادبیات دفاع مقدس و رشادت‌هایی که بسیاری از هموطنان ما داشتند، به این موضوع‌ها برای کسی که از نزدیک قرار است فعالیت کند چندان ساده نیست.

وی افزود: البته تلاش برای معرفی حماسه سازان هرچند که سختی‌های خود را دارد اما در پایان وقتی ثمربخش می‌شود شیرینی خودش را نیز دارد. برای آنکه در این حوزه بتوانم نتایج بهتری به دست آورم تولیدات دیگران را می‌بینم و از آنها همیشه یاد می‌گیرم و ایده‌های بسیاری کسب می‌کنم به طور مثال کسی که فرزند شهید است و ۲۰ سال است که نمایش در حوزه دفاع مقدس نولید می‌کند تجربیات و حرف‌های خوبی برای گفتن دارد چرا که قطعاً اون دغدغه بسیاری در این عرصه دارد.

احمدی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: نسلی که جنگ را تجربه کرده همیشه مسائل آن را به زندگی خود گره زده و هرچند که این نسل از نزدیک جنگ را هم ندیده باشد اما تاثیرات آن را به طور کامل در زندگی خود دریافت کرده حال می‌توان تصور کرد آن کسی که ۵ سال در جبهه‌ها حضور داشته چقدر این موقعیت در زندگی و روح و روان او اثر منفی گذاشته است.

پیشرفت جشنواره تئاتر مسجد در گرو کمک گرفتن از اهل فن است

وی در مورد نمایش مجنون گفت: این کار راجع به سه شهید گمنام است چگونگی اعزام آنها به جبهه و شهادتشان را به تصویر می‌کشد همینطور نحوه تفحص پیکر آنها نیز به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایش محصول تلاش گروه مجنون است و امیدوارم بتوانیم کارهای اینچنینی بیشتری انجام دهیم.

احمدی در بخشی از سخنانش بیان کرد: تئاتر شبستان تا حد بسیار زیادی به ایده پردازی مربوط است و اینکه بتوانیم به شکل متفاوتی مفاهیم را به تصویر بکشیم و برای اینکه بچه‌های مسجد بتوانند چنین تصاویری را به روی صحنه ببرند لازم است از نیروهای متخصص به عنوان مربی و آموزگار کمک بگیرند.

احمدی در همین رابطه اظهار کرد: گاهی در اجرای نمایشی مانند بید مجنون به واسطه عکس‌العمل تماشاچیان می‌توان گفت ما حین اجرای نمایش از آنها تاثیر بسیاری می‌گیریم. در نمایش از شهید گمنام سخن می‌گوییم و پس از اجرا یکی از تماشاچیان می‌گوید که یکی از فرزندانش شهید گمنام است این من را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای انسان چنین مواجهه‌ای می‌تواند اسباب شرمندگی باشد که آیا توانسته یک پدر شهید را با اجرای یک نمایش راضی نگه داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: جشنواره تئاتر مسجد باید طوری به تربیت نیروها توجه داشته باشد که آنها بتوانند کارهای خوبی در مساجد اجرا کنند و از این مسیر می‌توانند موفق شوند. همانطور که قبلاً گفتم لازم است از نیروهای متخصص استفاده کنند تا شکوفایی بچه‌های مسجد را ببینند. استقبال از جشنواره هم بسیار چشمگیر بود فکر می‌کنم اگر تلاش برای پیشرفت آن کنند حتماً آینده درخشانی برای این جشنواره متصور است.

«نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ از ۱۳ الی ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» در سطح مساجد تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha