کد خبر 243788
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

انتقاد چین از تصمیم هند برای تقویت نیروهای مرزی

انتقاد چین از تصمیم هند برای تقویت نیروهای مرزی

چین با انتقاد از تصمیم اخیر هند برای افزایش نظامیانش در مرز دو کشور تاکید کرد این تصمیم به کاستن از تنش‌ها کمکی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه گفت پکن معتقد است که تصمیم اخیر دهلی‌نو برای افزایش تعداد سربازانش در مرز مورد مناقشه دو کشور «به کاستن از تنش‌ها کمکی نمی‌کند.»

اخیرا رسانه‌ها در هند گزارش دادند مقام‌های این کشور ۱۰۰۰۰ نفر از سربازانی که قبلا در مرز غربی این کشور مستقر بودند را از این مرز خارج کرده تا به تقویت مرز مورد مناقشه خود با چین اختصاص دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دو کشور پیش از این بر سر استفاده از مجاری نظامی و دیپلماتیک به منظور حفظ گفتگوها توافق کرده‌اند و اخیرا نیز نشستی «سازنده» را با موضوع حل‌وفصل مسائل مرزی در بخش غربی مرز چین و هند داشته‌اند.

در گزارشی که اخیرا در رسانه‌های هند بازتاب یافت تصریح شده مقام‌های دهلی‌نو ۱۰۰۰۰ نفر از سربازان مستقر شده در مرز غربی این کشور را برای نگهبانی از مرز ۵۳۲ کیلومتری با چین در نواحی «اوتارکند» و «هیماچال پرادش» در ناحیه رشته‌کوه هیمالیا به خدمت گرفته‌اند.

«مائو نینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز اظهار کرد: «چین متعهد به همکاری با هند به منظور حراست از صلح و ثبات در نواحی مرزی است. ما معتقدیم که اقدامات هند کمکی به حفاظت از صلح و کاستن از تنش‌ها نمی‌کنند.»

مائو اضافه کرد: «افزایش استقرار نیروهای نظامی هند در نواحی مرزی به آرام کردن وضعیت در مناطق مرزی یا حفاظت از صلح و امنیت در این مناطق کمک نمی‌کند.»

هند و چین مرزی به طول ۳۸۰۰ کیلومتر دارند که بخش عمده آن به طور دقیق بین دو کشور مرزبندی نشده است. اواسط سال ۲۰۲۰ درگیری‌هایی بین نظامیان مرزبانی هند و چین در این مناطق مرزی اتفاق افتاد که به مرگ چهار سرباز چینی و دست کم ۲۰ سرباز هندی منتهی شد. اما ارتش‌های هند و چین اقدام به تقویت مواضع و استقرار سربازان و تجهیزات در آنجا در چند سال گذشته کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha