کد خبر 243579
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۱

در پی طرح ادعاهای نادرست صورت گرفت؛

عذرخواهی عضو مجلس اعیان از یک دختر مسلمان

عذرخواهی عضو مجلس اعیان از یک دختر مسلمان

دانشجوی سال دوم دکتری اخترفیزیک در دانشگاه آکسفورد که در پی حضور در یک برنامه تلوزیونی از سوی یک سیاستمدار بریتانیایی به یهودستیزی متهم شده بود در نهایت وی را مجبور به عذرخواهیی عمومی از خود کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات، ملیکا گرگیانه، دانشجوی سال دوم دکتری اخترفیزیک در دانشگاه آکسفورد، که 20 نوامبر گذشته در یک برنامه مناظره دانشجویی قدیمی و محبوب شبکه تلوزیونی بی‌بی‌سی به نام «University Challenge» پخش شده بود حضور یافت. گرگیانه پس از پخش این برنامه از سوی ژاکلین فاستر، سیاست‌مدار محافظه‌کار انگلیسی و عضو مجلس اعیان بریتانیا که از لقب سلطنتی بارونس -معادل لقب لرد برای بانوان- هم برخوردار است به یهودستیزی متهم شد.

فاستر خواستار «اخراج» گرگیانه از دانشگاه آکسفورد و «دستگیری» وی توسط پلیس شد. او همچنین سیاستمداران برجسته، از جمله نخست وزیر ریشی سوناک، و همچنین تنظیم کننده ملی ارتباطات آفکام، بی بی سی و دانشگاه آکسفورد را نیز متهم کرد که به تسهیل فضا برای ترویج اندیشه‌های یهودستیزانه متهم کرد.

برنامه «University Challenge» یکی از برنامه‌های قدیمی و محبوب تلوزیون بی‌بی‌سی است. این نمایش در سال 1962 آغاز شد یک برنامه مناظره دانشجویی است که دانشجویان دانشگاه‌های برتر انگلستان به صورت گروهی در آن شرکت می‌کنند و برای پاسخ دادن به سؤالاتی دشواری که از آنان پرسیده می‌شود با هم رقابت می‌کنند. در برنامه‌ای روز 20 نوامبر پخش شد گروه «کالج کریست چرچ دانشگاه آکسفورد» -که گرگیانه در آن عضویت داشت- در برابر گروه مقابل که از «کالج امانوئل دانشگاه کمبریج» بود با بامتیاز 155 بر 130 برنده چالش شد.
 

عذرخواهی عضو مجلس اعیان از یک دختر مسلمان

ادعاهای نادرست فاستر عواقب ناگواری برای گرگیانه داشت و باعث کاهش قابل توجهی در سلامت روان او شد و او را به دلیل ترس از امنیتش منزوی ساخت. گرگیانه در تلاش برای احقاق حق و پاکسازی نام خود، علیه فاستر به کمیسیونر مجلس اعیان انگلیس در مورد رفتار اعضای آن شکایت کرد. این شکایت در ابتدا مورد تایید قرار نگرفت اما پیگیری های حقوقی وی در نهایت منجر به این شد، فاستر مجبور به عذرخواهی عمومی شده و حتی با پرداخت خسارت نیز موافقت کند. 
 

وکلای ملیکا گرگیانه روز چهارشنبه (16 اسفند) اعلام کردند که این زن مسلمان که پس از حضور در یک برنامه تلوزیونی و در پی متهم شدن به یهودستیزی از سوی یکی از اعضای مجلس اعیان بریتانیا، بارها تهدید به مرگ شده و خسارات قابل توجهی دریافت کرده است. آن‌ها همچنین اعلام کردند که او از ژاکلین فاستر که به اشتباه او را به یهودستیزی متهم کرده بود یک عذرخواهی عمومی دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha