کد خبر 243566
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

بیانیه ارتش یمن درباره هدف قراردادن دو کشتی جنگی آمریکا

بیانیه ارتش یمن درباره هدف قراردادن دو کشتی جنگی آمریکا

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه سه‌شنبه گفت که در تاریخ پنجم مارس ۲۰۲۴، دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، ارتش یمن در واپسین ساعت شامگاه سه‌شنبه بیانیه‌ای درباره حمله به دو کشتی جنگی آمریکا در دریای سرخ صادر کرد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه سه‌شنبه گفت که نیروهای یمنی در تاریخ پنجم مارس ۲۰۲۴، دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

سریع با بیان اینکه در این عملیات از موشک‌های دریایی و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شد، توضیح داد: «عملیات ما تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین ادامه خواهد داشت».

ساعتی بعد، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد که یک موشک بالستیک و ۳ پهپاد پرتاب شده توسط ارتش یمن که ناوشکن کارنی را هدف گرفته بودند، رهگیری کرده است. نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha