کد خبر 243557
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

«حیات» گزارش می دهد؛

حراج بزرگ آخر سال سکه آغاز می شود/ جزئیات بیشتر از حراج سوم

حراج بزرگ آخر سال سکه آغاز می شود/ جزئیات بیشتر از حراج سوم

حراج بزرگ آخر سال سکه قرار است در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برگزار شود. البته گفتنی است فعلا نوع سکه ها، ربع سکه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت سکه در حالی در بازار در حال افزایش است که تاکنون دو حراج ربع سکه برگزار شده و برای تعدیل قیمت ها، حراج های بعدی نیز در راه است. 

چگونه برای حراج سکه ثبت نام کنیم؟ 

متقاضیان سکه برای شرکت در این حراج، از طریق مراجعه مستقیم به سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران می توانند در حراج سکه شرکت کنند. متقاضیان می توانند از طریق آدرس اینترنتی market.ice.ir وارد سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران شوند.

چند دور از حراج سکه برگزار شده است؟

تاکنون دو حراج سکه برگزار شده که دور اول در روز ۱۳ اسفندماه و دور دوم در روز ۱۶ اسفند بوده است. 

چه سکه هایی فروخته می شود؟

دارایی موضوع دومین حراج، ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است؛ هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر پنج قطعه است.

بازه زمانی ثبت سفارش سکه

حراج های بعدی سکه طلای مرکز مبادله روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ همان روز است و ساعت ۱۶ نیز نتایج حراج اعلام می شود.  

چه کسانی می توانند در حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران شرکت کنند؟

خریداران سکه، همه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام شمسی هستند.

برای ثبت نام در مرکز مبادله ایران نیاز به چه مدارکی است؟

متقاضی برای ثبت نام در سامانه معاملات باید از طریق شماره همراه منطبق با کد ملی خود اقدام کند و سپس اقدام به ثبت اطلاعات هویتی، آدرس، شماره حساب و شماره کارت کند. 

 احراز هویت در سامانه معاملات طلا حضوری است یا غیرحضوری؟

احراز هویت در سامانه معاملات طلا غیر حضوری و از طریق سازمان ثبت احوال استعلام می‏ شود.

آیا می توان بدون ثبت نام در حراج سکه طلا شرکت کرد؟

خیر؛ متقاضی باید بعد از ثبت نام، احراز هویت شود و پس از ثبت سفارش، در حراج سکه طلا شرکت داده می شود. احراز هویت و ثبت نام در طول دو روز قبل از روز حراج قابل انجام است.

احراز هویت و ثبت سفارش خرید سکه طلا در حراج مرکز مبادله ایران چه زمانی است؟

آگهی عرضه سکه های طلای مرکز مبادله، دو روز قبل از عرضه، در سایت این مرکز به نشانی www.ice.ir منتشر می شود و از طریق رسانه ها به اطلاع عموم می رسد. احراز هویت و ثبت نام در طول دو روز قبل از روز حراج قابل انجام است. از ساعت اعلامی آغاز حراج، ثبت سفارش امکان پذیر است.

متقاضی برای ثبت نهایی سفارش چه اقداماتی باید انجام دهد؟

در صورت عدم موجودی کیف پول، متقاضی ‏باید متناسب با تعداد سفارش مورد نظر و با درنظر گرفتن قیمت پیشنهادی خود و کارمزد معامله، کل وجه معامله را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه به کیف پول خود واریز کند و سپس اقدام به ثبت نهایی سفارش کند.

در صورت کافی بودن موجودی کیف پول، متقاضی هنگام ثبت نهایی سفارش باید تعداد سفارش مورد نظر خود را با درنظر گرفتن موجودی کیف پول خود شامل بر کارمزد، ثبت کند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha