کد خبر 243472
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

برگزیدگان جشنواره خوارزمی به صاحبان صنایع معرفی شوند

برگزیدگان جشنواره خوارزمی به صاحبان صنایع معرفی شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد من به مجریان جشنواره خوارزمی این است که زمینه معرفی برگزیدگان جشنواره خوارزمی به صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنند.

 به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ رضا مراد صحرایی در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه از برگزاری این جشنواره بسیار خوشنودیم و از شرکت دانش آموزان هم خوشحالیم؛ گفت: نکته بسیار مهم توجه دانش آموزان به ریشه‌های علم است. در عصری زندگی می‌کنیم که کمتر به ریشه‌های علم توجه می‌شود اما آن استعدادهایی می‌توانند مولد باشند که به اساس علم توجه کنند.

صحرایی با تاکید بر اینکه همواره باید به تاریخ خود توجه کنیم؛ گفت: تاریخ معاصر را به دنیای صفر و یک نامگذاری کردند. دنیایی که به منطق ریاضی شناخته شده است و حتی در علوم انسانی و فرهنگ‌ها هم راه پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اندیشمندی که این جشنواره به نام اوست از طراحان و مبدعین ریشه‌های ریاضی است. الگوریتم از خوارزمی و عدد P از غیاث الدین جمشید کاشانی است. در دنیا ریشه ریاضی با این مفاخر علمی ایران شناخته شده است.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی نوجوانان با هویت علمی ایرانی گفت: آشنایی دانش آموزان با گذشته‌ای که داشتند زمینه ساز تربیت نسل درخشان آینده ایران است.

صحرایی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب، علم جایگاه بسیار بالایی دارد؛ گفت: علم آنچنان جایگاه بالایی دارد که منازعه قدرت‌ها نه بر سر سرزمین که بر سر تصاحب علم و دانش است زیرا علم و دانش مولد ثروت و قدرت است.

وی با اشاره به اینکه مهم این است که ما چگونه می‌توانیم علم را به ثروت تبدیل کنیم گفت: پیشنهاد من به مجریان جشنواره خوارزمی این است که زمینه معرفی برگزیدگان جشنواره خوارزمی به صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنند.

منبع مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha