کد خبر 243469
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱

جانشین فرمانده انتظامی فراجا مطرح کرد؛

برای خودروهای شوتی دستورالعمل‌های لازم صادر شده

برای خودروهای شوتی دستورالعمل‌های لازم صادر شده

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: پلیس محور آرامش و امنیت است و خط قرمز پلیس راهور، برخورد با حادثه سازان متخلف است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی در هجدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور فراجا که عصر امروز ۱۵ اسفندماه برگزار شد اظهار کرد: در سرمای ۲۰ درجه و گرمای ۴۰ درجه کشور شاهد زحمات پلیس راهور هستیم و با اینکه زحمات شما دیده نمی شود اما بین مردم جایگاه ویژه ای دارید. 

وی افزود: پلیس راهور خود را فدای آسایش و آرامش مردم کرده است و به حق رهبر معظم انقلاب سازمان انتظامی را مقدس نامیده اند.
 
جانشین فرمانده فراجا تصریح کرد: سازمان انتظامی تکیه گاه همگانی و محور آسایش و ارامش و موثرترین محور امنیت ملی است؛ حضور در انتخابات و تسهیل در ترافیک در شب های قدر، روز قدس، روز عید فطر، نوروز و ... نشان از رزمندگی عناصر انتظامی است. 

وی گفت: توفیق حضور و پوشیدن لباس انتظامی و سربازی ولی فقیه و مجتهدی که نایب به حق حضرت ولی عصر (ع) افتخار بزرگی است که باید قدردان همه گذشتگان باشیم.

سردار رضایی افزود: تنها جریمه کردن منجر به آرامش جامعه نمی شود؛ مردم ایران از ما انتظار رفتار و اقدام به موقع توام با آرامش و امنیت هستند. 

وی خاطرنشان کرد: کار در سازمان انتظامی شکر و عبادت الهی همراه با هم است؛ حضور پلیس راهور در سرما و گرما و جاده و راهبری ترافیک شهری قطعا عبادت بزرگی محسوب می شود. 

سردار رضایی گفت: حاج قاسم سلیمانی هیچگاه خود را ندید و برای خدا و مردم کار کرد؛ خود را در نهضت اسلام دید و این گونه عاقبت بخیر شد و با دست خودش باقی الصالحات ایجاد کرد؛ سردار حاج قاسم سلیمانی به حق سردار دلهاست. 

وی افزود: برای عاقبت بخیری باید با خدا معامله کرد.

جانشین فرمانده فراجا اظهار داشت: بعد از نابودی داعش، همه مسئولان تلاش کردند از سردار حاج قاسم سلیمانی تقدیر کنند ولی همواره از آن فرار کرد و فقط به فرمان فرمانده و رهبر و ولی خود لبیک گفت و در نهایت مدال ذوالفقار را از دستان مقام معظم رهبری دریافت کرد.

وی گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که هیچگاه خود را برای رضایت خداوند ندید الگوی سازمان انتظامی است. 

وی از همکاران خود در فراجا خواست قدردان همسر و فرزندان خود باشند زیرا بخشی از زمان و آرامش آنها برای آرامش و آسایش ملت بزرگ ایران استفاده شده است. 

جانشین فرمانده فراجا اظهار داشت: امنیت انتخابات از پاییز در دستور کار فراجا بود اما با اقدامات اطلاعاتی و امنیتی و لطف خداوند و درایت رهبر معظم انقلاب به خوبی انجام شد و معظم له از مشارکت مردم در انتخابات و امنیت و آرامش این روزها تقدیر کردند.

وی گفت: پلیس راه و راهور ضروری ترین عنصر زیستی در تردد کشور در شهر و بین شهر و جاده ها است؛ اگر پلیس نباشد نظم و انضباط ترافیکی وجود ندارد. 

سردار رضایی تصریح کرد: هیچ کدام از نیروهای انتظامی و پلیس نباید اجازه تخلف و تعدی از مقررات و قانون بدهد و نسبت به آن بی تفاوت باشند که این موضوع خط قرمز محسوب می شود. 

وی افزود: پلاک مخدوش و بدون پلاک و سرعت بالا و با سرعت بالا و خودروهای قاچاق باید بلافاصله با اعمال قانون جریمه شده‌ و با آن برخورد قاطع صورت گیرد که از امروز ۱۵ اسفند به بعد نباید شاهد چنین وقایعی در کشورمان باشیم.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار برای ما لازم الاجراست. 

وی گفت: برای خودروهای شوتی دستور العمل خاصی ارسال کردیم و باید در مسیر و پلیس راه آنرا اعمال قانون کنید و باید انتظامی با آن برخورد قاطع کند؛ برخورد با آنها از مبدا و در مسیر و پلیس راه و حرکت یک طرفه باید با اعمال قانون قاطع پاسخ داده شود. حین برخود قاطع پلیس راهور و پلیس انتظامی و پلیس اقتصادی باید با مراقبت از زن و بچه مردم باشد.

جانشین فرمانده فراجا افزود: چرا خیابان ها را برای تردد مسئولان و مدیران تسهیل کرده و مسیر مردم را مسدود می کنید؛ استثناها برای فوریت های پلیسی و آتش نشانی و ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب است و به جز این استثناها هیچ کوچه ای را برای تردد افراد مسدود نکنید.

سردار رضایی گفت: محبت و انس اقتدار و پیشرفت کار می آورد؛ باید در سازمان انقلابی انتظامی روح حاکم باشد و باید کاملا از اخلاق و رفتار پیامبر گرامی اسلامی تبعیت کنیم و نباید خود را اسیر روش های خشک نظامی کنیم؛ شنیدن درد و دل نیروهای خود در کنار امر و نهی بسیار مهم است. نباید مدیری نیروهای خود را سپر کنند بلکه مدیران باید خود را فدای نیروهای خود کند؛ باید این روش و منش را در فراجا ارتقا دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha