کد خبر 243453
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

تولید بیش از ۱۸۰ محصول فناورانه/ دانشگاه باید مسئله محور باشد

تولید بیش از ۱۸۰ محصول فناورانه/ دانشگاه باید مسئله محور باشد

قناعتی گفت: مجموع دستگاه‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه سلامت ساخته از کل دانشگاه‌های فنی کشور بیشتر است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا گفت: افتخاراتی که در تاریخ کشور ما رقم خورده است حاصل برخورد تمدن ایرانی و اسلامی بود و منجر به تغییرات بزرگی در دنیا شده‌ که در خود حفظ کرده‌است. ما وام‌دار کسانی هستیم که در دنیای علم افتخارات بزرگی آفریدند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران  بیش‌از ۳۰ تفاهم‌نامه با سه کشور امضا کرده‌ و  در عراق دانشگاه سبطین از سال گذشته راه اندازی شده که در این مدت ۶۰۰ دانشجو جذب کرده  که ۵۰۰ نفر از آن‌ها دانشجوی پزشکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: ما حدود ۲۶۰ مرکز بهداشتی در جنوب شرق تهران داریم که به‌صورت شبکه‌ای  بر مسئله سلامت مردم اشراف دارند و این اقدام بسیار مهم است.

وی گفت: حدود ۸۰ درصد مشکلات سلامت مردم با اقدامات بسیار ساده قابل پیشگیری، درمان و برطرف کردن است و ما پویشی را اجرا کردیم که در کل کشور حدود ۴۵ میلیون نفر در آن شرکت کردند؛ در این پویش افراد فشارخونی و دیابتی زیادی را پیدا کردیم که به بیماری خود اشراف نداشتند. این بیماری‌ها عوارض زیادی دارد و هر نفر از این بیماران صدها میلیون تومان بر نظام سلامت کشور هزینه تحمیل می‌کنند و با کنترل می‌توان کاری کرد که از عوارض و هزینه‌های درمان جلوگیری شود و هزینه‌ها کاسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ترکیب آموزش و پژوهش موجب می‌شود که بتوانیم جلوی بسیاری از مسائل را بگیریم. هم اکنون در تهران هم نشستی با حضور ۱۴ کشور دنیا در زمینه سلامت برگزار می‌شود تا سیستم مراقبت‌های اولیه ما را در زمینه سلامت خانواده مورد بررسی و بهره‌برداری قرار دهند. این افتخاری برای ما است و از جمهوری اسلامی حاصل شده است.

قناعتی گفت: امید به زندگی قبل‌از انقلاب ۵۴ سال بود و هم‌اکنون به ۷۴ سال رسیده است از منظر فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش‌از ۱۸۰ محصول فناوری ساخته است.

وی افزود: مجموعه دستگاه‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه سلامت ساخت از کل دانشگاه‌های فنی کشور بیشتر است. ما پیشرفت هایی داشته‌ایم و دستگاه‌هایی ساخته‌ایم که توانسته‌ایم جراحی پستان را به بهترین شکل انجام دهیم. 

وی افزود: دانشگاه باید مسئله محور باشد. دانشگاه نباید دبیرستان بزرگی باشد که افراد آن‌جا درس بخوانند و بروند. باید این مسائل را حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha