کد خبر 243391
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد؛

رشد ۷۸ درصدی سرمایه‌گذاری در صندوق بیمه روستاییان و عشایر

رشد ۷۸ درصدی سرمایه‌گذاری در صندوق بیمه روستاییان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه تنها راه‌برون رفت از مسائل و مشکلات، اجرای برنامه راهبردی مبتنی بر علم است، از رشد ۷۸ درصدی سرمایه‌گذاری صندوق و همچنین جذب ۸۰۰هزار بیمه‌شده جدید از زمان استقرار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بهره‌وری حلقه گمشده اقتصاد است، گفت: هرکجا بحث بهره‌وری است، کارآمدی وجود دارد و می‌توان براساس آن حرکت کرد.

وی با بیان اینکه اهمیت بهره وری در اسناد بالادستی خود را نمایان می‌کند، افزود: در همه حوزه‌ها می‌توان سطوح بهره وری را تعریف کرد. هر کجا نگاه برای ارتقای بهره‌وری بیشتر شد سازمان می‌تواند شرکت خود را از قبل کارآمدی و تولیدات اقتصادی موثر کند.

وی عوامل موثر بر بهره‌وری را افزایش کیفیت کار، افزایش بهره وری اصلاح عوامل محیطی و خلاقیت عنوان کرد و گفت: آنچه که می‌تواند بهره‌وری را محقق کند برنامه راهبردی است و با بیان شعار چیزی تحقق پیدا نمی‌کند. تنها راه‌برون رفت از مسائل و مشکلات برنامه راهبردی مبتنی بر علم است.

برقراری با بیان اینکه در صندوق مبتنی بر اسناد بالادستی چند تکلیف داریم، یکی از آنها را تامین و گسترش چتر بیمه‌ای و سپس سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: اگر بحث سرمایه گذاری نباشد صندوق‌ها نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

برقراری یکی از وظایف صندوقهای بازنشستگی را سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: بزرگترین چالش‌های صندوق‌ها عدم تعادل منابع و مصارف است لذا این صندوق مبتنی بر برنامه راهبردی تمام اقداماتش مبتنی بر محاسبات بیمه‌ای است، در غیر این صورت هر حرکتی منجر به شکست خواهد شد. این صندوق از طراحی تا پیاده‌سازی، راهبرد سرمایه گذاری را به عنوان برنامه خود در نظر گرفته است.

وی رشد ارزش دارایی‌ها، مدیریت بهینه سبد سرمایه گذاری و افزایش حجم سرمایه گذاری را سه شاخص راهبردی عنوان کرد و افزود: ما این سه شاخص را شناسایی و تحلیل فرایندی به عنوان کلید سرمایه گذاری داریم.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: اولین کاری که انجام دادیم اصلاح ساختار صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری بود. با این اقدامات صندوق توانست رشد دارایی خود را افزایش دهد و از زمان استقرار دولت مردمی، توانستیم ۷۸ درصد سرمایه‌گذاری را رشد دهیم. یعنی باید مصادیق بهره وری و کارکرد خود را به صورت عملی نشان دهیم.

وی افزود: اقداماتی که در این صندوق انجام شده بخش عمده آن برای اولین بار اتفاق افتاده است. ۴۵ اقدام در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب انجام دادیم که بخش عمده آن برای اولین بار بود. یکی از معیارهای افزایش بهره‌وری صندوق جذب است.

به گفته وی، بالغ بر ۸۰۰هزار بیمه‌شده جدید جذب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha