کد خبر 243390
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

مراسم انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس؛

حسینی: تاریخ دفاع مقدس باید برای آیندگان ثبت شود

حسینی: تاریخ دفاع مقدس باید برای آیندگان ثبت شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور با توصیه به برخی رزمندگان که مایل به بیان خاطرات خود نیستند، گفت: این مساله بحث فرد و شخص نیست این خاطرات باید در تاریخ برای آیندگان ثبت شود تا این فرهنگ زنده بماند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است، در گذشته به فرماندهان افتخار می کردیم و امروز نیز به سراغ هزاران جانباز و ایثارگر رفته‌ایم که هر کدام خاطراتشان صفحه ارزشمندی در تاریخ است.

وی تبیین و حفظ این خاطرات را مانع از تحریف تاریخ دانست و افزود: هستند هنوز بسیاری از بسیجیان و رزمندگانی که خاطرات زیادی از فداکاری خود دارند و خیلی از آنها هنوز ناشناخته مانده اند و همه دلسوزان و ناشران و نهادها باید در این قضیه ورود کنند تا فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی همواره در ملت ما زنده بماند چون این فداکاری ها تنها منحصر به دوران دفاع مقدس نیست. اگر می‌خواهیم روایت دست اول را رزمندگان مطرح کنند باید این امر تسریع شود، باید ثبت شود مهربانی، عطوفت و ابعاد مختلف شخصیت آنها و شجاعت و اینکه ترس مفهومی در قاموس آنها نداشت در حالی که آتش دشمن شدید بود حرکت می کردند و اینها در دفاع مقدس تجلی می یافت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: با ثبت این خاطرات توسط نویسندگان و راویان هر ساله ابعاد جدیدی هم از آن دوران مشخص می شود، چون همه چیز فقط در خط مقدم نبوده است و در پشت صحنه جنگ ابعاد مختلفی وجود دارد و جزییات و مسایل گاهی با افزایش سن ها فراموش می شود پس نباید زمان را از دست بدهیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم روایت دست اول را رزمندگان مطرح کنند باید این امر تسریع شود، باید ثبت شود مهربانی، عطوفت و ابعاد مختلف شخصیت آنها و شجاعت و اینکه ترس مفهومی در قاموس آنها نداشت در حالی که آتش دشمن شدید بود حرکت می کردند و اینها در دفاع مقدس تجلی می یافت.

حسینی ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس در شرایط خطر از اصول و ارزش های اسلامی و تمامیت ارضی کشور با افتخار دفاع کردند، امنیت و اقتدار در کشور ما به برکت خون شهدا و جانفشانی رزمندگان است.

وی اضافه کرد: درایت نوآوری و خطرپذیری آنها، غافلگیری دشمن، حقانیت و جانفشانی و فرهنگ مقاومتی که امروز دامنه اش تا غزه هم تجلی یافته است، مواردی است که نباید در تاریخ فراموش شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با توصیه به برخی رزمندگان که مایل به بیان خاطرات خود نیستند برای این اقدام تاکید کرد: این مساله بحث فرد و شخص نیست این خاطرات باید در تاریخ برای آیندگان ثبت شود تا این فرهنگ زنده بماند.

آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور نویسندگان و شاعران و خانواده‌های شهدا در سالن خلیج فارس موزه دفاع مقدس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha