کد خبر 243378
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

استخدام ۴۳۰۰ بهورز / ۱۰ هزار پزشک و دندان پزشک در مراکز بهداشتی مستقر شدند

استخدام ۴۳۰۰ بهورز / ۱۰ هزار پزشک و دندان پزشک در مراکز بهداشتی مستقر شدند

وزیر بهداشت گفت: اکنون ۴۶ میلیون نفر در پویش ملی سلامت شرکت و غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در اولین همایش بین المللی سلامت خانواده گفت: ایران ادغام آموزش، بهداشت و درمان سبب رشد شاخص های مختلف در حوزه سلامت شده است. شبکه های بهداشتی در سراسر کشور راه اندازی شده است. در پویش ملی سلامت حدود ۴۶ میلیون نفر مشارکت داشته اند.

وزیر بهداشت بیان کرد: با اصلاح سلامت خانواده، سلامت جامعه ارتقا پیدا می کند و در این خصوص طرح ابتکاری سلامت خانواده از سال جاری شروع شده است در این طرح هر فرد با کد ملی یک مراقب سلامت خواهد داشت.

عین اللهی تاکید کرد: طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان اجرا می شود و این طرح مورد استقبال سازمان های جهانی قرار گرفته است. اکنون ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۵ هزارو ششصدو هفتادو چهار مرکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور داریم. امید به زندگی به ۷۶ سال ارتقا پیدا کرده و اکنون بیش از ۹۰ درصد پوشش واکسیناسیون در سراسر کشور است. مرگ و میر نوزادان به ازای هزار نوزاد به هشت نفر همچنین فوت مادران باردار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به ۲۲ نفر کاهش پیدا کرده است.

 وی اضافه کرد: مادران در سلامت خانواده نقش مهمی را ایفا می کنند. در طرح سلامت خانواده بهداشت و پیشگیری هدف اصلی است. الان تمام رشته های موجود در دنیا در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون ۲۷۰ هزار دانشجو،۲۲ هزار عضو هیات علمی، ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی، ۱۰۰۰ بیمارستان در نظام سلامت فعالیت می کنند. تا کنون ۲ هزارو هفتصد پروژه بهداشتی را افتتاح و استخدام ۴ هزاروسیصد بهورز استخدام شده اند؛ اکنون  ۱۰ هزار پزشک و دندان پزشک در مراکز بهداشتی مستقر شده اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۷۳ درصد از از جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری شده اند. در پویش ملی سلامت ۳ میلیون نفر مبتلا به دیابت بودند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برنامه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی به تصویب هیئت وزیران رسیده است و طی هفته جاری اجرا می‌شود.

وی افزود: اکنون ۷ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند و در سال گذشته حدود یک و نیم میلیون گردشگر سلامت به ایران سفر کرده اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ۵۰ درصد از مواد اولیه دارویی، ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی و ۹۹ درصد داروی مورد نیاز ایران در داخل تولید می شود.

وی گفت: مسائل مختلف و مشکلاتی مانند اعتیاد از خانواده قابل دیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha