کد خبر 243296
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

رفع تداخل یک میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی قزوین

رفع تداخل یک میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از رفع تداخل یک میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی قزوین در سال جاری در استان قزوین خبرداد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محسن قاسم‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین بعد از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین برگزار شد اظهارکرد:از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 27 میلیارد تومان طرح و عملیات اجرایی آبخیزداری توسط این اداره کل در استان قزوین اجرا شده است.

وی ادامه داد:هم زمان با هفته منابع طبیعی 295 هزار و 800 اصله نهال صنوبر در 270 هکتار از اراضی توسط داوطلبین با نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین کاشته خواهد شد.

این مسئول یادآور شد:در راستای طرح کشوری کاشت یک میلیون اصله درخت در استان قزوین 400 هزار اصله درخت از نوع سنجد،بادام و زیتون کاشته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین این چنین خبر داد:علاوه بر آموزش روزانه کارمندان این اداره کل، جذب یک هزار و 345 داوطلب همیار طبیعت و آموزش 32 هزار دانش آموز در بستر شبکه شاد از دیگر اقدامات آموزشی و ترویجی این اداره کل در سال جاری بوده است.

قاسم‌زاده با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری در الموت شرقی و غربی این چنین افزود:در سال جاری طرح های آبخیزداری در منطقه الموت شرقی به میزان 6 هزار و 119 متر مکعب با اعتباری بالغ بر 162 میلیارد ریال و در منطقه الموت غربی به مساحت یک هزار و 147 مترمکعب با 25 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: در سال جاری 339 فقره تخریب و تصرف به مساحت 1550 هکتار و 6 فقره ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت 352.5 متر مربع شناسایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اشاره به رفع تداخل 812 پلاک این چنین اذعان کرد:طی سال جاری 812 پلاک در مساحتی بالغ بر یک میلیون و 133 هزار و 350 هکتار رفع تداخل شده و باقیمانده آن هم تا نیمه نخست سال آینده رفع تداخل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha