کد خبر 243219
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

راهیان نور دهه هشتادی‌ها را پر از انرژی و غرور می کند

راهیان نور دهه هشتادی‌ها را پر از انرژی و غرور می کند

جوان‌ترین راوی دفاع مقدس گفت: دهه هشتادی‌ها نیازمند انرژی و غرور هستند و ما با بیان موفقیت‌ها و رشادت‌های رزمندگان‌مان در اردوهای راهیان نور آنان را پر از انرژی و غرور می‌کنیم.  

مهدی امینی جوان‌ترین راوی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره چگونگی مقابله با جنگ نرم رسانه های جهان و تاثیری که اردوهای راهیان نور برابر آن دارد، گفت: پایه و اساس هر کشوری غنای فرهنگی آن است و بر آینده آن جامعه بسیار موثر خواهد بود. ایران دارای قدمتی کهن است و در سیر تاریخی آن رشادت، جنگجویی و دلاوری بخش لاینفک فرهنگ ایرانی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته تا امروز به دلیل بی کفایتی برخی از پادشاهان قسمتی از خاک کشور از دست می رود. زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، شرق و غرب عالم برای نابودی آن در گهواره ائتلاف می کنند و برای نخستین بار این دشمنی در تاریخ شکل گرفت. در زمان جنگ تحمیلی کشور به لحاظ امکانات نظامی کشوری وابسته بود و بعد از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی، خودباوری و ایمان در وجود ما شکل گرفت.

جوان‌ترین راوی دفاع مقدس ادامه داد: آنچه که در این مسیر امام خمینی (ره) به ما عطا کرد، خودباوری بود. ایشان فرمودند که سربازان من حمل کننده سلاح نیستند؛ بلکه آنان سلاح را روی مکتب خود حمل می کنند. در واقع در این مسیر راهیان نور آنجا مهم می شود که باید خوباوری و خوداتکایی را به نسل بعدی منتقل کنیم و ایثار مهمترین نکته ای است که باید در راهیان به آن اشاره کرد. خروجی دین «ایثار» است و این موضوعی است که در دفاع مقدس رخ داده است.

وی در ادامه یادآور شد: در واقع بیشترین نشاط در آن زمان و در میان رزمندگان رخ داده است و این موضوع سبک زندگی جهادی را نشان می دهد که در راس آن ایثار است.

امینی اضافه کرد: زمانی که تاریخ را برای جوانان و نوجوانان مان روایت می کنیم، به آنان نشان می‌دهیم که فردی قبل از آنان زیسته است که خود را برایشان فدا کرده است و نکته بعدی اینکه اینها افرادی هستند که از خود و جایگاهشان گذشته اند.

وی درباره این سوال که برای جلوگیری از تحریف در زمینه روایت‌های دفاع مقدس چگونه اقدام می‌شود، تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دو موضوع در کمین هر حادثه تاریخی خواهد بود. یکی تحریف و دیگری فراموشی است. ما نباید فراموش کنیم که روزی موشک‌های صدام تا قلب تهران آمده است و نباید بگذاریم این موضوعات از میان رفته و نیاز به یادآوری دارند. دومین نکته جلوگیری از تحریف است. رزمنده هایی که در حال حاضر در قید حیات هستند بهترین مراجعی هستند که می توانند این اتفاقات تاریخی را درست روایت کنیم.

جوان‌ترین راوی دفاع مقدس همچنین گفت: راهیان نور به تعبیر مقام معظم رهبری یک فناوری است و ما باید آن را از دل دفاع مقدس بیرون بکشیم ولی خیلی نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم. دهه هشتادی ها نیازمند انرژی و غرور هستند و ما با بیان موفقیتها و رشادتهای رزمندگانمان آنان را پر از انرژی و غرور می کنیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha